کد خبر 13609
۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴

آذری:

سفرهای رئیس جمهور می تواند قراردادهایی که بر ضد ما بسته شده است را تضعیف کند

سفرهای رئیس جمهور می تواند قراردادهایی که بر ضد ما بسته شده است را تضعیف کند

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: سفر رئیس جمهور به کشورهای مختلف می تواند قراردادهایی که بر ضد ما بسته شده است را تضعیف کند و هم قراردادهای جدیدی را در روابط بین المللی رقم زده و مسیر جدیدی را برای حل مسائل کشور بگشاید.

به گزارش نمایندگان، علی آذری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره آثار اقتصادی و سیاسی سفر رئیس جمهور به اندونزی، بیان کرد: در حوزه های بین المللی ظرفیت های مختلفی وجود دارد که می توان از آنها نهایت استفاده را برد و یکی از ایراداتی که شاید خیلی از اقتصاددانان به وضعیت اقتصادی کشور می گیرند، این است که دولت ها در تعاملات بین المللی و پیدا کردن راهی برای گشایش های بین‌المللی ضعیف عمل کرده اند.

وی در ادامه اظهار کرد: ما یکی از کشورهایی هستیم که واقعا پرمغز بوده اما از طرف دیگر از ظرفیت همسایگان و سایر کشورها به خوبی استفاده نکردیم و واقعیت این است که یکی از دلایل اصلی مشکلات اقتصادی کشور، کم کاری در حوزه روابط بین الملل است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد:‌ در حوزه روابط بین الملل از آنجا که برخی از کشورها منافع ملی و استقلال ما را هدف قرار دادند، نمی توانیم با آنها وارد تعامل شویم اما خیلی از کشورهای دیگر وجود دارد که می توان از ظرفیت آنها استفاده کرد همانند گام هایی که در دولت سیزدهم برداشته شد و سفر اخیری که رئیس جمهور به اندونزی داشته است یا بحث پیمان شانگهای که در این دولت رقم خورد. این تلاش ها و اقدامات می تواند قراردادهایی که بر ضد ما بسته شده است را تضعیف کند و هم قراردادهای جدیدی را در روابط بین المللی رقم زده و مسیر جدیدی را برای حل مسائل کشور بگشاید.

نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بازگشایی قراردادهای جدید و تقویت روابط می تواند در حوزه اقتصادی برای کشور راهگشا و کمک کننده باشد. هر کدام از این کشورها ظرفیت هایی دارند که اگر با تعامل درست از آنها استفاده کنیم در توسعه کشور موثر است.

انتهای پیام

کد خبر 13609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =