کد خبر 13626
۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰

ثبت‌نام اربعین، بعد از حج آغاز می‌شود

ثبت‌نام اربعین، بعد از حج آغاز می‌شود

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: طبق پیش‌بینی اولیه ثبت‌نام اربعین بعد از حج آغاز خواهد شد.

به گزارش نمایندگان ما، سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که در آستانه اعزام زائران ایرانی به عربستان برگزار شد، افزود: جلسات کارشناسی در سازمان حج و زیارت و ستاد مرکزی اربعین درباره این مراسم عظیم درحال برگزاری است و دستورالعمل‌های ثبت‌نام درحال نهایی شدن است.

وی همچنین با اشاره به اعزام و استقرار نخستین گروه‌های نیروهای خدمات‌دهنده به زائران در عربستان، از انتقال ارز مورد نیاز حج پیش رو و تامین هتل‌ها برای اسکان زائران در مدینه و مکه خبر داد.

در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت همچنین اعلام شد که روند صدور روادید الکترونیکی حجاج آغاز شده و تاکنون چندهزار ویزا دریافت شده است.

غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت هم گفت: فرآیند درخواست ویزا برای زائران بر اساس اولویت‌های پروازی صورت می‌گیرد و این روند در چند روز آینده سرعت بیشتری خواهد گرفت.

به گفته وی شرکت سعودی ارائه‌دهنده خدمات در مشاعر نیز اقدامات لازم را برای آماده‌سازی چادرهای مشاعر پیش‌بینی کرده و روند خوبی دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

انتهای پیام

کد خبر 13626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =