کد خبر 13676
۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳

طاهری:

۱۵ درصد از بودجه عمومی کشور به صندوق‌های بازنشستگی اختصاص یافته است

۱۵ درصد از بودجه عمومی کشور به صندوق‌های بازنشستگی اختصاص یافته است

رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، گفت: حدود ۱۵ درصد از بودجه عمومی کشور به صندوق‌های بازنشستگی اختصاص داده شده است.

به گزارش نمایندگان ما، مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در همایش سراسری مدیران و کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اظهار داشت: حدود ۱۵ درصد از بودجه عمومی کشور به صندوق‌های بازنشستگی اختصاص داده شده است.

وی افزود: جمعیت ایران به سمت پیر شدن می‌رود و با ادامه این روند امکان ایجاد بحران در آینده دور از ذهن نخواهد بود و برخی اقدامات شاید در کوتاه‌مدت نارضایتی ایجاد کند اما در دراز مدت با قبول ریسک و برنامه‌ریزی برای آینده تأثیر مطلوبی در جامعه و رضایت‌مندی خوبی در پی خواهد داشت.

طاهری با تأکید بر سرمایه‌گذاری گفت: متأسفانه انباشت سرمایه‌ها در بانک‌ها و عدم سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی یک مشکل است که در صورت مدیریت صحیح منابع و انجام سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف ارزش‌افزوده ایجاد می‌کند و برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های تحولی به‌صورت تدریجی ضرورت دارد.

وی افزود: اهمیت توجه به بازنشستگان قابل انکار نیست اما مدیریت هوشمندانه و کارآمد و تصویب قوانین با دوراندیشی در پایداری صندوق‌های بیمه‌ای تأثیر ارزشمندی دارد.

رئیس فراکسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان داشت: با وجود ناترازی‌های قابل‌ توجه مثل ناترازی نظام بانکی، بودجه‌ای، صندوق‌های بازنشستگی، انرژی و … دستیابی به چنین هدفی در کوتاه‌مدت تا حدی خوشبینانه خواهد بود.

انتهای پیام

کد خبر 13676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =