کد خبر 13777
۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴

نصیرائی:

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش جوانی پر تحرک و علاقه مند به کار است

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش جوانی پر تحرک و علاقه مند به کار است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش جوانی پرتحرک، باانگیزه و علاقه‌مند به کار است و می‌تواند با نگاه تحولی، برنامه منسجم و نیروهای کارآمد این وزارتخانه را به اهداف مدنظر نزدیک کند.

به گزارش نمایندگان، مجید نصیرائی در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب قوای سه گانه باید برای حل مشکلات کشور با تعامل حرکت کنند و موانع را بر سر راه پیشرفت کشور بردارند، قطعا مجلس هم در این مسیر به دولت کمک خواهد کرد چون سختی های کار اجرایی را می داند.

وی با اشاره به تحول در کابینه سیزدهم افزود: رییس جمهور کارنامه وزیران را رصد می کند و تاکنون برخی مدیران که در تراز دولت انقلابی نبودند برکنار شده یا در سمت دیگری از ظرفیت آنها استفاده شده است.

نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون دولت به این جمع بندی رسیده است که رضامراد صحرایی را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی کند و مجلس نیز در این راستا به دولت کمک خواهد کرد تا بهترین فرد انتخاب شود و دولت با سرعت مناسب کار خود را جلو ببرد.

نصیرایی با بیان اینکه نگاه محتوایی و مبنایی وزیر آموزش و پرورش مهم است، گفت: آموزش و پرورش ظرفیت عظیمی دارد که آینده کشور و انقلاب را شکل می‌دهد مدیر این وزارتخانه باید نگاه کاملا مکتبی و برآمده از اسلام ناب داشته و ابهام و تردید در این مسیر نداشته باشد.

وی ادامه داد: صحرایی از گذشته تاکنون ثابت کرده که نگاه مبنایی، مکتبی و برآمده از آموزه های اسلام ناب دارد و می تواند این مجموعه را به درستی مدیریت کند.

نصیرایی آموزش و پرورش را مجموعه بزرگ مدیریتی کشور خواند و ابراز امیدواری کرد نمایندگان مجلس با نگاه همکاری و مساعدت به دولت و کشور برای رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اقدام کنند.

به گزارش نمایندگان، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ۳۱ اردیبهشت ماه در نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی، «رضامراد صحرایی» را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی کرد؛ جلسه رای اعتماد وی ۹ خرداد برگزار می شود.

وی دارای مدرک دکترای زبانشناسی همگانی از دانشگاه علامه طباطبایی و استاد تمام رشته زبان شناسی این دانشگاه است و از اردیبهشت سال ۱۴۰۱ به عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان انتخاب شد. او پیش از انتصاب به‌ عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان، ریاست مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌ زبانان دانشگاه علامه طباطبایی را بر عهده داشت.

صحرایی ۱۷ سال به عنوان معلم از ابتدایی تا پیش دانشگاهی در روستاها و شهرها تدریس کرده است. سپس به وزارت علوم پیوست و تا استاد تمامی پیش رفت و اخیرا با حکم رییس جمهور به عنوان سرپرست آموزش و پرورش منصوب شد.

رهبر انقلاب در دیدار روز سوم خرداد با نمایندگان مجلس یازدهم توصیه ای مبنی بر «پرهیز از بعضی سخت‌گیری‌ها در قبال وزرای معرفی شده به مجلس» داشتند و در این زمینه گفتند: در تشخیص صلاحیت‌ها دقت کافی و در حد معقول و منطقی سخت‌گیری کنید اما نه به شکلی که موجب شود وزارتخانه تا مدت ها بدون وزیر بماند که اکنون هم چند وزارتخانه وزیر ندارند و به مجلس معرفی خواهند شد.

منبع:ایرنا 

انتهای پیام 

کد خبر 13777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =