کد خبر 13917
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴

عسکری:

مجلس از امنیت غذایی حمایت جدی دارد

مجلس از امنیت غذایی حمایت جدی دارد

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی از امنیت غذایی و حرکت در این مسیر حمایت جدی دارد.

به گزارش نمایندگان، محمدجواد عسکری روز چهارشنبه در همایش نهضت ملی احیای نان در فرهنگ‌سرای شهر اراک، افزود: امنیت غذایی یکی از مباحث جدی جوامع بشری است که به امنیت ملی گره خورده است.

وی بیان کرد: در حوزه سلامت مردم اگر هر دولت و ملتی در قالب نقشه راه حرکت نکند، آسیب می‌بیند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس ادامه داد: نحوه تامین غذا از مباحث جدی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

عسگری اظهار کرد: سلامت و امنیت ۲ نعمت بزرگ است و در سایه امنیت مسیر توسعه طی می‌شود و اگر امروز در بحث تولیدات کشاورزی هزینه شود، در حوزه بهداشت و درمان کمتر هزینه می‌شود.

وی عنوان کرد: ۱۱ تا ۱۱ و نیم میلیون تن گندم مورد نیاز سالانه کشور است، پارسال پنج میلیون تن گندم وارد شد، که باید همه‌ تلاش‌ها به کار گرفته شود تا واردات این محصول صورت نگیرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس اضافه کرد: در بحث نحوه مصرف نان، شیوه و رویه باید عوض شود و حرکت ارزشمندی در بحث نان کامل در استان مرکزی شکل گرفته که باید به کل کشور تعمیم داده شود.

عسگری بیان کرد: یک دهم نان تهیه شده در کشور دورریز می‌شود که این نعمت خدا و کفران نعمت است.

وی اظهار کرد: توجه به نان کامل نقش موثری در جلوگیری از هدررفت نان دارد و باید تلاش شود تا این نان با کیفیت هرچه بیشتر، قیمت مناسب و به راحتی در اختیار مردم قرار گیرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس افزود: اگر تولید گندم، آرد و نان در کشور به خوبی مدیریت شود، می‌توانیم آرد را صادر کنیم.

عسگری بیان کرد: در بحث فرهنگ مصرف نان نباید از هیچ کوشش دریغ شود.

وی گفت: تاکنون در زمینه برداشت گندم که در مناطق جنوبی صورت گرفته، سه میلیون تن گندم برداشت شده است و پیش‌بینی می‌شود برداشت‌ها به ۹ میلیون تن برسد و این رقم بیانگر رسیدن به خودکفایی کشور است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس ادامه داد: امید است روزی برسد که جمهوری اسلامی ایران در بحث مصرف نان پیشتاز در دنیا شود.

در پایان این همایش از نشان نان کامل رونمایی شد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام 

کد خبر 13917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =