کد خبر 13931
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲

آصفری:

دور کردن گروه های تروریستی از مرزهای غربی ایران وظیفه مهم دولت عراق است

دور کردن گروه های تروریستی از مرزهای غربی ایران وظیفه مهم دولت عراق است

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت: استقرار یگان های امنیتی و مرزبانی در نوار مرزی مشترک عراق با ایران دارای اهمیت ویژه است زیرا این امر می تواند مانع جدی برای فعالیت های تروریستی باشد

به گزارش نمایندگان، محمدحسن آصفری در رابطه با تأکید وزیر امور داخلی دولت محلی اقلیم کردستان عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران، گفت: گروه های تروریستی به عنوان دشمن مشترک تهران و بغداد محسوب می شوند لذا اقدامات هماهنگ میان دو کشور می تواند از فعالیت این گروه ها جلوگیری کرده و به ایجاد امنیت پایدار در مرزها کمک شایانی کند.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دور کردن گروه های تروریستی مخالف ایران از مرزهای غرب دارای اهمیت بوده و این موضوع در مذاکرات امنیتی میان دو کشور مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه استقرار یگان های امنیتی و مرزبانی در نوار مرزی مشترک عراق با ایران دارای اهمیت ویژه است زیرا این امر می تواند مانع جدی برای فعالیت های تروریستی باشد، ادامه داد: گروه های تروریستی موجود در اقلیم کردستان عراق بارها تلاش کرده اند اقداماتی علیه ایران انجام دهند که با پاسخ سخت و کوبنده نیروهای مسلح کشورمان مواجه شدند از این رو تامین امنیت مرزها از سوی طرف عراقی خصوصا اقلیم کردستان اهمیت دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: متاسفانه صهیونیست ها و آمریکایی ها با حمایت های اطلاعاتی، مالی و تسلیحاتی از گروه های ضدانقلاب مستقر در اقلیم تلاش می کنند به ایران آسیب بزنند تا همواره تهدیدی در کنار کشورمان وجود داشته باشد.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این مهم در حالیست که دو کشور نباید اجازه دهند چالش‌های امنیتی رخ دهد و باید مرزهای مشترک را با ثبات و پایدار نگه دارند.

منبع:خانه ملت 

انتهای پیام 

کد خبر 13931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =