کد خبر 13949
۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۶

نوش آبادی:

۱۵ خرداد سرمایه فرهنگی مردم ورامین است

۱۵ خرداد سرمایه فرهنگی مردم ورامین است

رئیس مجمع نمایندگان شهرستانهای استان تهران گفت: مردم ورامین در بزرگداشت ۱۵ خرداد پیشگام بوده‌اند و برنامه های متعدد و خوبی در سطح منطقه در حال برگزاری است که نشان از این واقعیت دارد که مردم به این قیام و پدران خود افتخار می‌کنند.

به گزارش نمایندگان، حسین نوش آبادی رییس مجمع نمایندگان شهرستانهای استان تهران ظهر پنجشنبه ۱۱ خرداد ماه در در دومین همایش امتداد مقاومت که در آستانه شصتمین سالگرد قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ مردم ورامین در سالن همایش دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی ورامین برگزار شد ، گفت: قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲، سرمایه فرهنگی مردم دشت ورامین است که باید به درستی از آن حراست کرد و در ترویج آن کوشید.

نوش‌آبادی اظهار کرد: مردم دشت ورامین در بزرگداشت ۱۵ خرداد پیشگام بوده اند و برنامه های متعدد و خوبی در سطح منطقه در حال برگزاری است که نشان از این واقعیت دارد که مردم به این قیام و پدران خود افتخار می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: شهدای ۱۵ خرداد با آن که می دانستند که بازگشتی در مسیر دفاع از حریم ولایت فقیه وجود ندارد ولی به وظیفه و رسالت خود عمل کردند و در تاریخ ماندگار شدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ یکی از مهمترین ظرفیت‌ های فرهنگی مردم دشت ورامین است که باید هنرمندانه به آن پرداخت و ابعاد مختلف آن را به نسل جوان و آینده ساز ایران اسلامی منتقل کرد.

امروز همه ما وظیفه داریم از شهدای ۱۵ خرداد الگو بگیریم

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی در ادامه این همایش اظهار کرد: زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد عمل به جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ ولایتمداری در جامعه است.

وی افزود: قیام ۱۵ خرداد، هویت و افتخار دشت ورامین است و باید با بازگو کردن ابعاد مختلف این قیام، جوانان با آن چه موجب شد تا انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ به پیروزی برسد آشنا کرد تا آنان نیز از این فرهنگ در مقابله با دشمنان نظام حراست کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مردم ورامین از ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ تاکنون با مقاومت و ایستادگی در دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی نشان دادند که فرهنگ ۱۵ خرداد در خون مردم این دیار جاری است و این امر به قشر و نسل خاصی محدود نمی‌شود.

امام جمعه موقت ورامین اضافه کرد: مردمی که در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ کفن پوش در حمایت از ولایت فقیه و مرجعیت شیعه جان خود را تقدیم اسلام کردند در جریان فتنه ۷۸، ۸۸ و اغتشاشات اخیر نشان دادند که هیچگاه اجازه عرض اندام به دشمنان ولایت و انقلاب را نمی دهند.

به گزارش نمایندگان، در قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، مردم شهرستان‌های ورامین و پیشوا با اطلاع از دستگیری امام راحل پای پیاده و کفن پوش به سمت تهران به حرکت در آمدند در این مسیر هفت تن از جوانان این دیار به نام‌های سیدمرتضی طباطبایی، حسن خانی، عزت الله رجبی، امیرهوشنگ ،معصومشاهی، جعفر عرب مقصودی، مسیب مهابادی و ابوالقاسم اردستانی در پل تاریخی باقرآباد به دست نیروهای رژیم شاهنشاهی به شهادت رسیدند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر 13949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =