کد خبر 13953
۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۹

ایری:

نجات خلیج گرگان نیازمند حمایت و تامین منابع مالی است

نجات خلیج گرگان نیازمند حمایت و تامین منابع مالی است

نماینده مردم کردکوی، بندر ترکمن، بندرگز و گمیشان در محلس شورای اسلامی گفت: طرح نجات خلیج گرگان یکی از پروژه‌های مهم در استان گلستان به شمار می‌رود که برای شتاب دادن به اقدامات علاج‌بخشی آن نیازمند حمایت ویژه در تامین منابع مالی دارد.

به گزارش نمایندگان، عبدالجلیل ایری روز پنجشنبه در نشست اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و مسوولان مرتبط استان در نجات خلیج گرگان در بندرترکمن، افزود: لایروبی کانال آشوراده منتهی به خلیج گرگان با حضور رئیس جمهور در این خلیج در اسفندماه سال ۱۴۰۰ مصوبه شده به اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: لایروبی کانال آشوراده منتهی به خلیج گرگان یک اقدام مهم ستاد ساماندهی تالاب میانکاله و خلیج گرگان برای کاهش آسیب از جمله زیست محیطی است.

ایری با اشاره به اینکه هدف مهم لایروبی کانال آشوراده تبادل آب بین خلیج گرگان و دریای خزر است، گفت: از همکاری قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار در این پروژه تقدیر می‌شود چراکه شتاب خوبی برای اتمام دارد.

وی ادامه داد: مرحله دوم اجرای نجات خلیج گرگان برای تامین آب آن از دریای خزر، پیشنهاد ایجاد ایستگاه‌های پمپاژ به تعداد هشت مورد، ایجاد دایک محل انباشت مواد حاصل از لایروبی و تامین حق‌آبه خلیج گرگان در استان‌های گلستان و مازندران دارای مصوبه ملی، برای سفر دوم رییس جمهور به گلستان ارائه می‌شود.

به گفته نورالله عباسی مدیر بنادر و دریانوردی گلستان، پیشرفت فیزیکی لایروبی کانال آشوراده منتهی به خلیج گرگان، ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام 

کد خبر 13953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =