کد خبر 14052
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲

عزیزی مطرح کرد:

شفاف سازی ایران در موارد ادعایی آژانس انرژی اتمی

شفاف سازی ایران در موارد ادعایی آژانس انرژی اتمی

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در خصوص موارد ادعایی حل و فصل شده از ابتدا ما شفاف بودیم و مشخص بود سوء تفاهم آژانس ناشی از گزارشات دروغین رژیم جعلی صهیونیستی بود.

به گزارش نمایندگان،  ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی باید از سیاسی کردن موضوع هسته ایران پرهیز کند و در آستانه نشست این سازمان باید توجه کند این آفت تعامل ایران با آنها را پیچیده خواهد کرد.

وی افزود: مشکلی که در سالهای اخیر با آن مواجه بوده ایم این بود که سازمان از یک سازمان فنی به یک سازمان سیاسی تبدیل شده است و برای حفظ اعتبار بین المللی خود گروسی باید تلاش کند نقش فنی آژانس به این مجموعه بازگردد، همچنین باید توجه کنند که نباید کارشناسان، بازرسان و متخصصان آژانس بین المللی انرژی اتمی تحت تاثیر قدرت های زور گو قرار بگیرد.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه کشورمان همواره در چارچوب قوانین عمل کرده است گفت: ما هیچگاه علاقه ای نداشته ایم که قوانین بین المللی را نقض کنیم و در خصوص موارد ادعایی ای که اخیراً حل و فصل شده است هم از ابتدا ما شفاف بودیم و مشخص بود سوء تفاهم آژانس ناشی از گزارشات دروغین رژیم جعلی صهیونیستی بود و امیداوریم دیگر چنین چیزی تکرار نشود.

وی در پایان تصریح کرد: صنعت هسته ای ما چیزی نیست که قابل تعطیل شدن باشد و این صنعت به پشتوانه اراده ملت ایران پیشرفت کرده است و ایران از حق خود در استفاده از این دانش عدول نخواهد کرد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 14052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =