کد خبر 15474
۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲

اسحاقی خبر داد

بازدید اعضای کمیسیون بهداشت از دستاوردهای سازمان انرژی اتمی در حوزه سلامت

بازدید اعضای کمیسیون بهداشت از دستاوردهای سازمان انرژی اتمی در حوزه سلامت

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بازدید اعضای این کمیسیون از دستاوردهای سازمان انرژی اتمی در حوزه سلامت خبر داد و گفت: اسلامی تاکید کرد که اگر در لایحه برنامه هفتم توسعه به دغدغه‌هایشان توجه شود می‌توانند وسعت و دامنه خدمت خود را در دو حوزه سلامت و امنیت غذایی گسترش دهند و این باعث می‌شود که مردم بیشتر از منافع و علوم فناوری هسته‌ای بهره‌مند شوند.

به گزارش نمایندگان، سلمان اسحاقی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از نشست مشترک اعضای کمیسیون بهداشت و درمان با رئیس و معاونان سازمان انرژی اتمی و بازدید از دستاوردهای این سازمان در حوزه سلامت خبر داد و گفت: این نشست با دعوت رئیس سازمان انجام شد و ایشان در این نشست مشترک گزارشی در مورد بحث سلامت و امنیت غذایی، تولید رادیوداروها و تاثیر مفید این داروها و بیمارستان ها و بیماران ارائه کرد.

وی افزود: متاسفانه چندین سال است آفات دامنگیر کشاورزان شده و آنها را متضرر کرده و سازمان انرژی اتمی توانسته در بخش آفت زدایی و جلوگیری از، از بین بردن محصولات کشاورزی ورود جدی داشته و توفیقات خوبی را به دست بیاورد.

نماینده مردم قائنات در مجلس یازدهم ادامه داد: سازمان دستاوردهای خوبی در حوزه سلامت و امنیت غذایی داشته و اسلامی تاکید کرد که اگر در لایحه برنامه هفتم توسعه به دغدغه هایشان توجه شود می توانند وسعت و دامنه خدمت خود در دو حوزه سلامت و امنیت غذایی را گسترش دهند و این باعث می شود که مردم بیشتر از منافع و علوم فناوری هسته ای بهره مند شوند.

اسحاقی یادآور شد: رویکرد سازمان انرژی اتمی در دولت سیزدهم ورود جدی به حوزه سلامت، امنیت غذایی و استفاده از پرتودهی با  دو هدف از بین بردن آفات و سموم و ماندگاری مواد خوراکی و بحث سلامت است که تولید رادیوداروها در سرطان از جمله دستاوردهای بزرگ این سازمان است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر تاکید کردند که ظرفیت فناوری هسته ای که تاثیر مهمی در زندگی مردم داشته باید مورد توجه قرار گیرد؛ فناوری هسته ای در حوزه سلامت و بحث امنیت غذایی می تواند تاثیر بسزائی در جامعه به ویژه در ارتباط مستقیم با این حوزه ها داشته باشد.  

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس یازدهم ادامه داد: برنامه هفتم توسعه به عنوان قانونی بالادستی در لوایح بودجه تعیین می شود یعنی زیرساخت‌های لوایح بودجه در دوران پنج ساله به عنوان قانونی بالادستی مورد توجه قرار می گیرد بنابراین می طلبد که در آن به دغدغه های سازمان انرژی اتمی توجه شود.

انتهای پیام 

کد خبر 15474

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =