کد خبر 14258
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باید در برنامه هفتم مورد توجه قرار گیرد

حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باید در برنامه هفتم مورد توجه قرار گیرد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید در تدوین و تصویب برنامه هفتم توسعه استفاده از ظرفیت جوانان در حوزه های مختلف مورد توجه قرار گیرد، گفت: حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باید در دستور کار باشد.

به گزارش نمایندگان، غلامحسین کرمی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، در مورد الزامات و ویژگی های برنامه هفتم توسعه گفت: متاسفانه برنامه ششم توسعه به صورت جزیی اجرایی شده است و ما از این برنامه عقب هستیم. برنامه هفتم باید به گونه ای تدوین شود و با رویکردی باشد که این عقب افتادگی را جبران کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وقتی برنامه ای اجرایی نمی شود یا مدیران و دست اندرکاران اراده ای برای اجرا ندارند یا اهداف به گونه ای تعیین می شود که امکان اجرای آنها در طول پنج سال وجود ندارد. دولت سیزدهم و مجلس باید به گونه ای برنامه را تدوین و تصویب کنند که مجریان تمام توان خود را برای اجرای آن بگذرانند و نظارت بر اجرای احکام برنامه به گونه ای باشد که هر کس نتواند آنها را اجرایی نکند.

وی تاکید کرد: مهمترین مسئله ای که باید در برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گیرد، استفاده از ظرفیت جوانان در عرصه های مختلف است. جوانان ما نشان دادند می توانند در موضوعاتی چون انرژی هسته ای و ساخت موشک به خوبی عمل کنند. قطعا این جوانان می توانند در حوزه های دیگر نظیر حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز اگر کار به آنها سپرده شود به خوبی عمل کنند.

وی گفت: قطعا حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، اشتغال و مسکن باید در احکام برنامه از سوی دولت به صورت ویژه دیده شود. دغدغه مردم در بحث اشتغال بسیار جدی است و باید اهداف برنامه به این سمت باشد که این مشکل را حل کند.

کرمی بیان کرد: آن چیزی که مردم از ما به عنوان نمایندگان ملت می خواهند، حل مشکلات اقتصادی و معیشتی شان است. این موضوع شوخی بردار نیست و باید دولت در تدوین برنامه به آن توجه کند البته مجلس نیز با اختیاری که دارد می تواند این مسئله را در هنگام بررسی مواد برنامه و احکام آن چه در کمیسیون تلفیق و چه در صحن مورد توجه قرار دهد.

منبع: شبستان

انتهای پیام

کد خبر 14258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =