کد خبر 14365
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸

جلالی:

آشتی دولت و ملت دوباره احیا شده است

آشتی دولت و ملت دوباره احیا شده است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم گفت: آشتی دولت و ملت در دولت سیزدهم انجام و امید احیا و زنده شد.

به گزارش نمایندگان ما، حسین جلالی با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم گفت: نزدیک نوزده ماه از آغاز به کار دولت سیزدهم گذشته است و رویکرد این دولت با دولت های قبلی متفاوت است به همین جهت هم توانسته نتایج خیلی خوبی را برای کشور به بار بیاورد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعامل دولت با همسایگان اظهار کرد: وقتی دولت تعامل با همسایگان را شروع کرد هیچ کس باورش نمی شد که ما یک روزی تفاهم دریایی با عربستان، کویت و بحرین داشته باشیم. این مسئله یعنی خروج ناو پنجم آمریکا از بحرین، وقتی ما با هم تفاهم می بندیم که با هم همکاری کنیم یعنی آمریکا جایی ندارد.

وی ادامه داد: حاکمیت سال ها آرزو داشت که دلار در کشور رخت بربندد و اکنون این دلارزدایی اتفاق افتاده است.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: رییس جمهور سفره مردم را به برجام گره نزد بلکه عضویت در شانگهای را پیگیری کرد و قرارداد سوآپ گازی ایران، ترکمنستان و آذربایجان و تبادل انرژی با پاکستان را دنبال کرد. این فعالیت ها رویکرد ما را نسبت به منطقه تغییر داد وقتی آمد و شد میان همسایه ها برقرار و سفارت ها و کنسولگری ها باز شد نگاه بین المللی عوض شد، آمریکایی ها به این نتیجه رسیدند که برجام بی اثر است و شروع به فرستادن پالس مثبت کردند.

وی تاکید کرد: در مورد مسایل داخلی دولت کار مهمی که انجام داد، این بود که در مورد ذخایر کالای اساسی اقدامات تاثیرگذاری انجام داد. ذخایر اساسی مشکل داشت و ما با یک کمبود و قحطی باید مواجه می شدیم و کاری که دولت کرد این بود که توانست تا دو سال ذخایر کالای اساسی را تامین کند. همچنین برای جلوگیری از قاچاق هم اقدامات اساسی انجام داد.

جلالی گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان، رتبه بندی معلمان، ده برابر کردن یارانه و افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) از مهمترین اقداماتی بود که دولت برای کمک به وضعیت معیشت مردم انجام داد. در دولت سیزدهم کارگران 90 درصد افزایش حقوق داشتند.

وی با اشاره به مشکلات کشور در بحث مسکن و خودرو خاطرنشان کرد: آشتی دولت و ملت در دولت سیزدهم انجام شد و امید احیا و زنده شد.

منبع: شبستان

انتهای پیام

کد خبر 14365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =