کد خبر 14362
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶

یک نماینده مجلس در گفتگو با نمایندگان:

هنوز واردات خودروی کارکرده به تصویب نرسیده عده‌ای اقدام به خرید این خودروها از خارج کرده‌اند!

هنوز واردات خودروی کارکرده به تصویب نرسیده عده‌ای اقدام به خرید این خودروها از خارج کرده‌اند!

یک نماینده مجلس گفت: شنیده ها از این امر حکایت دارد که هنوز لایحه واردات خودرو کارکرده به تصویب نرسیده عده‌ای در کشور های همسایه اقدام و خرید پک های ۴۰۰ تایی تا ۲۰۰۰ تایی خودرو کارکرده کرده‌اند.

یک نماینده مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با نمایندگان، با اشاره به جزئیات لایحه واردات خودروی کارکرده گفت: اینکه ما فکر کنیم تصویب این لایحه به نفع عموم مردم و به ویژه اقشار ضعیف جامعه است کاری اشتباه است.

وی افزود: اگر خیر و صلاح و رفاه اقشار متوسط و ضعیف جامعه در این موضوع مد نظر است، در کشورهای همسایه و همجوار ما خودروی صفر تویوتا ۱۵ دلار است و ما میتوانیم برای رفاه حال مردم مان این خودرو را بدون عوارض گمرکی وارد کشور کنیم، به جای اینکه خودروی کارکرده را خریداری و به کشور وارد کنیم.

این نماینده مجلس اظهار داشت: خودروی کارکرده از کشورهای همسایه دو هزار دلار خریداری می‌شود و وقتی به دست مردم می‌رسد قیمت آن تا نزدیک ده هزار دلار افزایش پیدا می کند آن هم خودرویی که چپ کرده تصادفی است و ممکن است هزار و یک ایراد فنی دیگر داشته باشد.

وی افزود: شنیده ها از این امر حکایت دارد که هنوز لایحه واردات خودرو کارکرده مجلس به تصویب نرسیده عده‌ای اقدام به خرید پک های ۴۰۰ تایی ۵۰۰ تایی و ۲۰۰۰ تایی خودروی کارکرده در کشورهای همسایه کرده‌اند تا پس از تصویب این لایحه این خودروها را به کشور وارد کنند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: فقط در لایحه واردات خودرو کارکرده نیست که این مسئله وجود دارد متاسفانه ذینفعان در بخش‌های مختلف نفوذ کرده‌اند و اجازه نمی دهند که بدون اعمال خواسته و تصمیم آنها کاری انجام شود و بحث واردات خودرو کارکرده هم بخشی از این ماجرا است.

انتهای پیام

کد خبر 14362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =