کد خبر 14371
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶

محفوظی:

ما یک فوریت لایحه را تصویب کردیم تا ایرادات این لایحه را برطرف کنیم

ما یک فوریت لایحه را تصویب کردیم تا ایرادات این لایحه را برطرف کنیم

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: دلیل اینکه لایحه عفاف و حجاب به صورت یک فوریت تصویب شد این است که نمایندگان رأی دادند تا این لایحه در مجلس بیاید و ایرادات آن را رفع کرده و از آن یک قانون خوب، مفید و بازدارنده خارج کنیم.

به گزارش نمایندگان،  سید مجتبی محفوظی عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در رابطه با دلایل تصویب یک فوریت لایحه عفاف و حجاب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما یک فوریت لایحه را تصویب کردیم تا ایرادات این لایحه را برطرف کنیم و این لایحه تبدیل به یک قانون خوب و بازدارنده بشود.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در عین حال خاطرنشان کرد: اینکه یک فوریت این لایحه را تصویب کردیم به این معنا نیست که دقیقاً همین لایحه تصویب و تبدیل به قانون شد؛ خیر، تصویب شد که به مجلس بیاید و اولاً کمیسیون های تخصصی مجلس این لایحه را چکش کاری کرده و جرح و تعدیل روی آن انجام دهند و بعد از آن در صحن علنی مجلس ارائه شده و در آنجا نیز جرح و تعدیل روی آن انجام گیرد، بنابراین این لایحه سرآغاز یک قانون است و قانون نیست.

محفوظی در ادامه عنوان کرد: ما رأی دادیم که این لایحه در مجلس بیاید و آن را اصلاح کرده و ایرادات آن را رفع کرده و از آن یک قانون خوب، مفید و بازدارانده خارج کنیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی گفت: الان قریب به دو ماه است که کل نمایندگان مجلس روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ پیامک از سوی آحاد ملت دریافت می کنند که همه هم متأسفانه با ادبیات و لحن بدی بابت لایحه عفاف و حجاب ما را مورد خطاب و عتاب قرار داده و سرزنش می کنند مبنی بر اینکه ملت مخالف این لایحه است و این لایحه جلوی بی حجابی را نمی گیرد و نواقص زیادی دارد و از ما می خواهند که این لایحه را به طور کل رد کنیم.

وی با بیان اینکه سزاوار نیست که این پیامک ها به نمایندگان فرستاده شود، گفت: مجلس یازدهم مجلس انقلابی است و مجلسی است که اکثریت قاطع نمایندگان هم قوانین کشور و هم قوانین شرع و احکام دین مبین اسلام را سرلوحه کارهایشان قرار داده اند و می توانم بگویم که تقریبا بالای ۹۶ درصد از نمایندگان، افراد دلسوز و فهیمی هستند و به این شکل نیست که بعضی ها فکر می کنند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به نظرم این پیامک ها از آنجا نشأت می گیرد که اشخاصی نمی‌خواهند قانونی برای بی حجابی و حجاب و عفاف در کشور تصویب شود و اینها را راهبری می کنند، وگرنه آنهایی که متابعت می کنند و پیامک ها را ارسال می کنند، تقریباً می توانم بگویم مورد فریب گروه، حزب و عده ای خاص قرار گرفته اند تا نمایندگان از تصویب یک قانون دست بکشند.

محفوظی در پایان گفت: جلسات متعددی در حال برگزاری است تا بتوانیم قانون خوبی را به تصویب برسانیم.

انتهای پیام

کد خبر 14371

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =