کد خبر 14505
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲

همتی:

افزایش صادرات تجهیزات نظامی بیانگر خودکفایی در تولید صنایع دفاعی است

افزایش صادرات تجهیزات نظامی بیانگر خودکفایی در تولید صنایع دفاعی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد افزایش صادرات تجهیزات دفاعی و نظامی کشورمان بیانگر خودکفایی در صنایع دفاعی و عدم وابستگی به کشورهای دیگر است.

به گزارش نمایندگان، حسن همتی با اشاره به اهمیت افزایش صادرات ۳ برابری و افزایش تولید ۸۱ درصدی محصولات نظامی کشورمان، گفت: وزارت دفاع ابتدای سال جاری از سند تبیین راهبردی تحقق شعار سال با رویکرد پشتیبانی دفاعی و مشارکت در تولید ملی رونمایی کرد لذا افزایش تولید در این عرصه بیانگر سیر حرکت مثبت در مسیر مشخص شده است.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صنایع دفاعی و نظامی کشورمان در عرصه خودکفایی عملکرد خوبی داشته اند و اقدامات آنها سبب عدم وابستگی شده است، اظهار کرد: بر این اساس  مشاهده می شود توان موشکی، پهپادی، پدافندی، جنگال و غیره با پیشرفت های چشمگیری مواجهه شده است.

وی ادامه داد: در این راستا باید اذعان کرد بخشی از محصولات تولید شده در بخش های مختلفی دفاعی و نظامی کشورمان مورد استفاده قرار می گیرد و طبیعتا مابقی آن می تواند به کشورهای درخواست کننده صادرات شود؛ به عبارتی این صادرات سبب ارزآوری به کشور می شود که این امر نیز بیانگر تحقق شعار سال جاری است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی در صادرات صنایع دفاعی و نظامی برای کشورمان وجود ندارد، افزود: این مهم در حالیست که تا چندی پیش بر اساس مفاد برجام، تحریم ها و محدودیت هایی وجود داشت اما با گذشت زمان، موارد مذکور برچیده شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تولیدات دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی با تولیدات کشورهای مطرح در این عرصه رقابت می کند و این موضوع سبب شده کشورهای متعددی خواستار بهره مندی از تولیدات ایرانی شوند، خاطرنشان کرد: در واقع ویژگی های خاص تولیدات ایرانی نسبت به نمونه های مشابه دارای برتری های متعددی بوده و این مزیت سبب شده عملکرد تسلیحات و تولیدات خارجی دیگر تحت الشعاع  قرار بگیرد.

منبع:خانه ملت 

انتهای پیام

کد خبر 14505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =