کد خبر 14677
۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸

فلاحی:

برخورد برخی از استانداران با نمایندگان مجلس خلاف قانون و شأن دولت است

برخورد برخی از استانداران با نمایندگان مجلس خلاف قانون و شأن دولت است

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به بخشنامه غیرقانونی وزارت کشور، گفت: اگر این بخشنامه را برنامه‌ریزی شده تلقی کنیم که امیدواریم اینطور هم نباشد، برخی می‌خواهند رابطه دولت و مجلس را برهم بزنند. این بخشنامه اول از همه به ضرر دولت است.

به گزارش نمایندگان، احمدحسین فلاحی با اشاره به بخشنامه غیر قانونی وزارت کشور در خصوص ایجاد محدودیت برای حضور نمایندگان مجلس در پیگیری پروژه‌ها و مشکلات حوزه‌های انتخابیه به بهانه نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس، عنوان کرد: اگر این بخشنامه را برنامه‌ریزی شده تلقی کنیم که امیدواریم اینطور هم نباشد، برخی می‌خواهند رابطه دولت و مجلس را برهم بزنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: اما اگر برنامه ریزی شده نباشد، این نوع نگاه کاملا غیر کارشناسی و به ضرر حتی دولت است. وقتی نماینده‌ای امور اجرایی را پیگیری می‌کند، در واقع از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف به نفع دستگاه‌های اجرایی در استان، یک مسئله را دنبال می‌کند و نهایتا این پیگیری‌ها به نفع مدیریت دستگاه اجرایی در سطح استان و شهرستان است.

وی تصریح کرد: بنابراین این موضوع نشان می‌دهند، عوامل صادر کننده چنین بخشنامه ای غیر قانونی هیچ درک صحیحی از فضای کار دولت و مجلس نداشته و دچار سوء تفاهم هستند.

فلاحی افزود: از سوی دیگر متأسفانه برخورد با نمایندگان نیز از سوی برخی مقامات دولتی‌ اصلاً درست نیست، استانداران در برخی استان‌ها برخورد نامناسبی داشته و ما انتظار داریم، وزارت کشور فکری به حال استانداران خود کنند، این نوع نگاه نشان می‌‎دهد که ایرادی در وزارت کشور وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس  با بیان اینکه کلیت دولت مورد احترام ما است، گفت: ولی این نوع نگاه و این نوع بخشنامه صادر کردن‌ها در ابتدای امر به نفع دولت نیست و نهایتاً اگر قرار باشد با این منوال پیش برویم، امسال مجلس نباید در امور اجرایی دخالت کند و سال آینده دولت؛ لذا باید پروژه‌ها را تعطیل کنیم.

این نماینده مردم در مجلس با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: دولت و مجلس باید با یکدیگر برای حل مسائل مردم تعامل داشته باشند؛ در برخی از استان‌ها بر خلاف استاندار، این نماینده است که در میان مردم حاضر بوده و باید پاسخگوی مردم باشند. مردم به ما نمایندگان رأی دادند و ما نمایندگان در خط مقدم پاسخگویی به مردم هستیم نه مدیران دولتی که برخی از آنان در میدان نیستند. لذا وظیفه ما در میان مردم بودن و پیگیری مسائل مردم است.

منبع:خانه ملت 

انتهای پیام 

کد خبر 14677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =