کد خبر 14737
۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۳

کوثری:

نظارت بر حسن اجرای قانون وظیفه نمایندگان است

نظارت بر حسن اجرای قانون وظیفه نمایندگان است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نظارت بر حسن اجرای قانون وظیفه نمایندگان است، گفت: صدور بخشنامه اخیر از سوی وزارت کشور اقدام اشتباهی بوده است.

به گزارش نمایندگان، اسماعیل کوثری با اشاره به بخشنامه غیر قانونی وزارت کشور درخصوص ایجاد محدودیت و انسداد برای حضور نمایندگان مجلس در پیگیری پروژه‌ها و مشکلات حوزه‌های انتخابیه به بهانه نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس، گفت: نوع برخورد در روابط میان مسئولان با نمایندگان مسئله خیلی مهمی است زیرا بیان تذکرات، انتقادات از سوی نمایندگان مردم به دستگاه ها از جمله وظایف قانونی آنها بشمار می رود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه صدور بخشنامه یاد شده اقدام اشتباهی از سوی وزارت کشور بوده است، اظهار کرد: بر این اساس آقای وحیدی به عنوان سکاندار وزارت کشور قول داد که به این موضوع رسیدگی کند و بندهایی از این بخشنامه نیز لغو شد.

وی با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی براساس قانون اساسی وظیفه نظارت بر حسن اجرای قانون را دارند لذا می توانند نسبت به پیگیری پروژه‌ها و مشکلات حوزه‌های انتخابیه اقدام کنند، ادامه داد: بدون شک براساس قانون نمایندگان تا آخرین لحظه منتخب مردم هستند و باید به وظیفه نمایندگی خود رسیدگی کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران خاطرنشان کرد: با توجه به اشتباه وزارت کشور در صدور چنین بخشنامه ای، انتظار است مجلس انقلابی هم هوشمندانه رفتار کند تا رسانه هایی که درصدد سوءاستفاده از فضای ایجاد شده هستند نتوانند از این فضا بهره برداری کنند.

منبع:خانه ملت 

انتهای پیام 

کد خبر 14737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =