کد خبر 14727
۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵

فلاحی:

دولت با دیپلماسی فعال با همسایگان تنش زدایی را عملیاتی کرد

دولت با دیپلماسی فعال با همسایگان تنش زدایی را عملیاتی کرد

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه در روزهای گذشته در خصوص وزارت کشور اتفاق افتاده حاصل برخی سوء تدبیرها و نقص مدیریت ها است.

به گزارش نمایندگان،  حجت الاسلام احمدحسین فلاحی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد شهدای هفتم تیر و شهید بهشتی بیان کرد: امیدوارم تمامی مدیران کشور این شهید را الگوی خود قرار دهند.

وی ضمن تبریک هفته قوه قضائیه از رئیس این قوه خواست تا در معیشت و مسکن قضات جوان اهتمام جدی به کار ورزد و آنها را در سیستم مدیریتی بیشتر دخالت دهد.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خدا را شکر که درسالگرد جنایت منافقین کوردل، حامیان این قوم جنایتکار متوجه چهره خبیث آنها شدند، کسانی که یک روز کشورشان مأمن آنها شده بود. امید است همه کسانی که از این گروه تروریستی حمایت کرده و می کنند از خواب غفلت بیدار شده و آنان را به محاکم عدل بین المللی بسپارند تا پاسخگوی جنایت های خود باشند. آنها که ۱۷ هزار مردم بیگناه کشورمان را به شهادت رساندند و ادامه جنایاتشان در کشور دیگر ادامه پیدا کرد.

فلاحی ضمن قدردانی از زحمات دولت در حوزه دیپلماسی عنوان کرد: امروز دولت با دیپلماسی فعال و ارتباط با کشورهای مختلف و همسایگان تنش زدایی را عملیاتی کرد و معتقدیم همه این موفقیت ها حاصل تلاش رئیس جمهور بوده و اگر در تیم کاری خود تجدید نظری داشته باشند در عملکرد داخلی نیز موفق خواهند بود. امید است که با اصلاح مدیریت انتظار جامعه دلسوز و انقلابی را جامه عمل بپوشانند.

وی افزود: مجلس انقلابی در لبیک به مقام معظم رهبری به تعامل خود با دولت ادامه داده به این نحو که  در انتخاب وزرای پیشنهادی رأی بالایی داده و برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی و منافع ملت به این روند ادامه می دهد و آنچه در روزهای گذشته در خصوص وزارت کشور اتفاق افتاده حاصل برخی سوء تدبیرها و نقص مدیریت ها است و شاید هم مشاوره های انحرافی بقایای مدیران دولت قبل است که هنوز دولت  رئیسی را اداره می کنند. ضمن ارادت به شخص وزیر کشور می گوییم نگران بار کج مدیران ارشد شما در برخی استان ها هستیم و نگرانیم بیش از این برای دولت و وزرای شما حاشیه ساز شوند. وقتی مجموعه دولت به نتیجه می رسد که برخی مدیران ارشد شما تغییر کنند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: شاخص عملکرد مجلس یازدهم میزان رضایتمندی ولایت است که فرمودند همچنان معتقدم مجلس انقلابی است، لذا برخی از ولایت جلوتر نیفتند و برای مردم تعیین تکلیف نکنند. عملکرد مجلس یازدهم را منصفانه ببینید و تحت جوسازی کسانی قرار نگیرید که از روز اول بنای تخریب مجلس را داشتند. هر چند که معتقدم در بررسی عملکرد مجلس، رئیس مجلس و هیأت رئیسه آنچه حق مجلس بوده را عمل نکرده اند، لذا انتقاد به دولت به معنای اصلاح عملکرد به نفع مردم است.

فلاحی در خصوص همراهی نمایندگان با دولتمردان در حوزه اجرا عنوان کرد: همیشه معنای دخالت در انتصابات نیست هرچند که برخی نیز دخالت کرده اند و برخی از استانداران با هماهنگی بعضی از نمایندگان مدیران استانی را چیده اند که البته این امر غیر منصفانه و شاید خیانت به شایسته سالاری در عرصه مدیریت است، بلکه حوزه اجرا بیش از این است. نمایندگان در خط مقدم مطالبات مردم قرار دارند و پاسخگوی تمامی ارکان حاکمیت هستند و پیگیری حوزه اجرا در پروژه های عمرانی و... از وظایف دولتمردان است اما بسیاری از این مسائل اگر با کمک نمایندگان نباشد موفقیت صد در صدی در کار نیست.  

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در خصوص مسائل حوزه انتخابیه اش گفت: این حوزه برخلاف سابقه و قدمت توسعه لایق خود را نداشته است. همچنین کشاورزی به علت کمبود بارش در حال تعطیلی است و امیدوارم دولت توجه ویژه به این استان داشته باشد و در برنامه هایی که برای توسعه و بالندگی استان داریم با اصلاح مدیریت یاری نماید.

انتهای پیام

کد خبر 14727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =