کد خبر 10986
۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰

فلاحی:

کثرت استیضاح در مقطع فعلی خیلی به صلاح دولت نیست

کثرت استیضاح در مقطع فعلی خیلی به صلاح دولت نیست

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه کثرت استیضاح در مقطع فعلی خیلی به صلاح دولت نیست، گفت: دخالت دادن مسائل شخصی و حوزه انتخابیه در طرح استیضاح ها درست نیست و نمایندگان باید تقوا و مصالح ملی را در این رابطه در نظر بگیرند.

به گزارش نمایندگان ما، احمدحسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در رابطه با طرح استیضاح های متعدد وزرا در مجلس، عنوان کرد:‌ کثرت استیضاح در این مقطع شاید خیلی به صلاح دولت نباشد، چراکه در شرایط فعلی دولت باید مشغول کارش باشد.

دخالت دادن مسائل شخصی و حوزه انتخابیه در استیضاح درست نیست

وی تاکید کرد: دخالت دادن مسائل شخصی و حوزه انتخابیه در ارائه استیضاح ها درست نیست و نمایندگان باید تقوا و مصالح ملی را در نظر بگیرند. لذا قطعا هیات رئیسه و کسانی که تصمیم می گیرند و کمیسیون های مربوطه در سوالات باید مسائل کلان را در نظر بگیرند و باید این موضوع را در استیضاح ها مد نظر داشته باشند که مصلحت کل کشور بر مصلحت یک استان، یک شهر و یا یک نماینده می چربد.

 نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استیضاح، سوال و تذکر حق مجلس و نمایندگان است، گفت: طبیعتا هم برای اینکه دولت قوی باشد باید این نظارت ها جدی تر باشد و دولت هم توجه کند که این ضعف ها را در وزارتخانه هایش حل کند.

استیضاح وقتی مطرح می شود که رایزنی ها جواب ندهد

فلاحی بیان کرد: در برخی موارد که سوال، تذکر، پیگیری ها و رایزنی ها جواب نمی دهد، طبیعتا در این موارد بحث استیضاح مطرح است که البته استیضاح هم باید رای بیاورد، چراکه در مواردی ممکن است استیضاح مطرح شود اما رای نیاورد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در عین حال خاطرنشان کرد: در دولت و مجلس فعلی نیز مانند دولت ها و مجالس قبلی، نباید این انتظار را داشت که دیگر هیچ استیضاحی صورت نگیرد، چراکه برای تقویت دولت و پاسخگویی به نیازهای جامعه، مردم و نظام نظارت جدی تا این اندازه هم  ممکن است وجود داشته باشد.

انتهای پیام

کد خبر 10986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =