کد خبر 10599
۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷

محبی:

مجلس اگر وزرا را لایق استیضاح بداند، قطعا رأی به استیضاح خواهد داد

مجلس اگر وزرا را لایق استیضاح بداند، قطعا رأی به استیضاح خواهد داد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: به طور قطع مجلس با بررسی دقیق اگر وزرا را لایق استیضاح بداند، قطعا رأی به استیضاح خواهد داد، اما اگر مسائل بیرونی که عارض بر دولت است و ترک فعل‌های گذشته ناشی از بروز این وضعیت باشد، مجلس آن را تشخیص می‌دهد و با آن مقابله خواهد کرد.

به گزارش نمایندگان ما، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره میزان مؤثر بودن استیضاح وزرا در شرایط فعلی، گفت: استیضاح آخرین مسیری است که نمایندگان انتخاب می‌کنند و به طور قطع با تذکر، سؤال و ابزارهای دیگری که مقدمه موضوع است، نمایندگان باید به وظایف خود عمل کنند.

وی بیان کرد: نمایندگان مجلس در کنار دولت تلاش می‌کنند به عنوان ریل‌گذاران لوکوموتیو، ریل حرکت را درست طراحی و به دولت کمک کنند تا با نگاه لایحه‌محوری موانع را بردارد و امور را تسهیل کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: نمایندگان با دقت اقدامات وزرا را رصد می‌کنند، اما وقتی نمایندگان به این نتیجه برسند که برخی از وزار به وظایف خود عمل نمی‌کنند و یا اراده‌ای برای انجام کارها ندارند و یا ناتوانی در انجام کارها برای نمایندگان محرز شود، به طور کلی  کار به استیضاح می‌کشد.

محبی نجم‌آبادی درباره میزان جدی بودن مجلس به استیضاح برخی از وزرا، تاکید کرد: این موضوع را به رئیس‌جمهور هم اعلام کرده‌ایم، اگر رئیس‌جمهور خودش همانند گذشته در برخی از مسیرها اقدام به تغییر کند، مسیر هموارتر می‌شود و اگر هم لازم باشد، قطعا مجلس برای تسهیل در امور مردم و رسیدگی به امور و ساماندهی کشور مجبور است از ابزار استیضاح استفاده کند.

وی با بیان اینکه استیضاح مقدماتی دارد و نمایندگان در ابتدا این مقدمات را اجرایی می‌کنند، افزود: در حال حاضر در حوزه خودرو مشکلاتی داریم که یک شبه قابل حل نیست، اما مسیر حرکت باید درست و مشخص باشد، این مشکلات ناشی از انباشته شدن مشکلات چندین دهه است. گرانی زائدالوصفی که این روزها در کشور ما وجود دارد، اگر بخواهد همچنان ادامه داشته باشد، ناشی از حکمرانی نادرست است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ضمن مطرح کردن این موضوع که بحث واردات خودرو تسریع نشده است، افزود: به طور قطع مجلس با بررسی دقیق اگر وزرا را لایق استیضاح بداند، قطعا رأی به استیضاح خواهد داد، اما اگر مسائل بیرونی که عارض بر دولت است و ترک فعل‌های گذشته ناشی از بروز این وضعیت باشد، مجلس آن را تشخیص می‌دهد و با آن مقابله خواهد کرد.

محبی نجم آبادی گفت: ما باید در مسیر حرکت اراده دولت برای تغییر و تحولات را ببینیم و اگر مسیر و روش حرکت دولت یک مسیر مثبت رو به جلو و تکاملی باشد، قطعا نمایندگان دست به استیضاح نمی‌زنند. اگر قرار باشد که حس کنیم فرمان حرکت در یک دستگاه وسازمان در دست وزیر قرار ندارد و یا وزیر مسلط به حل مسئله نیست قطعا این تعویض به نفع ما خواهد بود.

وی تاکید کرد: ولی این آخرین راه است و ما استیضاح را همیشه برای حل مسئله پیشنهاد نمی کنیم و این آخرین مسیری است که طی خواهیم کرد.

منبع: آنا

انتهای پیام

کد خبر 10599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =