کد خبر 14878
۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸

حسینی:

قوانین حمایت از تولیدکنندگان در خوزستان به درستی عملیاتی نمی‌شود

قوانین حمایت از تولیدکنندگان در خوزستان به درستی عملیاتی نمی‌شود

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: قوانینی همچون تسهیل صدور مجوزها، پنجره واحد و رفع موانع تولید برای حمایت از تولید کنندگان در مجلس تصوب شده اما اجرایی شدن این قوانین در خوزستان به درستی انجام نشده است.

به گزارش نمایندگان، سید کریم حسینی چهارشنبه در همایش صنعتگران و معدن داران خوزستان به مناسبت دهه تولید و تجارت در محل شرکت فولاد خوزستان که با حضور جمعی از صنعتگران برگزار شد بیان کرد: برنامه هفتم‌توسعه کشور در مجلس در دست تدوین است، تلاش داریم تا یک برنامه پنج ساله توسعه بدون نواقص برنامه‌های قبلی به تصویب برسد.

وی با بیان اینکه قوانین و برنامه‌های مختلفی توسط مجلس برای حمایت از تولید و اقتصاد مصوب شده است گفت: متاسفانه اجرای این قوانین به درستی انجام نمی‌شود و همین موضوع باعث ایجاد مشکلات عدیده در بخش صنعت و تولید شده است.

حسینی با تاکید بر اینکه مدیران و مسئولان باید بتوانند موانع را از جلوی راه فعالان اقتصادی بردارند افزود: برای تسهیل شرایط کسب و کار وضعیت خوبی در استان نداریم و متاسفانه در صدور مجوزها و رفع موانع تولید گام های موثری برداشته نشده است.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در خوزستان صدور مجوزها با مشکلات زیادی روبه‌رو است ادامه داد: در استان‌های دیگر تولید کنندگان با این حجم از مشکلات و موانع برخورد ندارند که همین موضوع باعث می‌شود تا سرمایه گذاران استان را ترک کنند.

مدیران خوزستان در اجرای قوانین و فراهم سازی شرایط کسب و کار در استان همت کنند

وی با اشاره به اینکه مدیران خوزستان باید در اجرای قوانین و فراهم سازی شرایط کسب و کار در استان همت کنند اظهار کرد: مدیران اقتصادی باید برای حمایت از بخش خصوصی پای کار باشند و تازمانی که خود را خادم بخش تولید ندانیم نمی‌توانیم فرصت جدید اشتغال ایجاد کنیم.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال را توسعه صنایع بیان کرد و افزود: تولیدکنندگان برنامه توسعه دارند اما حمایت نمی‌شوند، اقتصاد و اشتغال با توسعه تولید و صنایع گره خورده است.

وی گفت: خوزستان بعد از تهران بیشترین میزان مالیات را در کشور پرداخت می‌کند و بانک‌های استان با وجود شرایط بسیار خوب گردش مالی و سپرده گذاری در پرداخت تسهیلات بدترین شرایط را در کشور دارند.

خرید تجهیزات و خدمات برخی صنایع بزرگ خوزستان در خارج از استان است

در ادامه این همایش رییس اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز بیان کرد: مواردی همچون مالیات و تامین اجتماعی مشکلات زیادی را برای صنعتگران در استان ایجاد کرده است.

محمد جواد امانی ادامه داد: به دلیل فشارهای مالیاتی، بسیاری از واحدهای صنعتی استان کم کار شده و یا به حالت تعطیلی درآمده اند.

وی اضافه کرد: صنایع کوچک در استان خوزستان، ظرفیت های زیادی در حوزه تولید و همچنین اشتغالزایی دارند که نیازمند توجه و حمایت دولت است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با تاکید بر اینکه مدیران به کمک صنعتگران بیایند اظهار کرد: مطالبات مالی صنعتگران در برخی موارد بعد از گذشت بیش از یکسال پرداخت می‌شود که این موضوع چالش های زیادی برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده است.

امانی با انتقاد از انجام خرید تجهیزات، قطعات و یا خدمات بسیاری از شرکت‌های بزرگ خوزستان در خارج از استان گفت: در یک دوره ای صنایع مجبور به انجام چرخش مالی خود در استان شدند اما این روند ادامه نیافت و همچنان گردش مالی این شرکت‌ها بیرون از خوزستان است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام 

کد خبر 14878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =