کد خبر 14926
۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹

ایزدپناه:

کشاورزان با هزینه شخصی خود کانال‌های انتقال آب را بازگشایی می‌کنند!

کشاورزان با هزینه شخصی خود کانال‌های انتقال آب را بازگشایی می‌کنند!

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس گفت: کشاورزان در آغاز فصل کشت باید با هزینه خود و اجاره تجهیزات سردهنه کانال‌ها را بازگشایی کنند تا بتوانند آب را به اراضی کشاورزی خود انتقال دهند و این مسئله به مشکلی برای مردم تبدیل شده است.

به گزارش نمایندگان، عبداله ایزدپناه عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه انتخابیه اینجانب شامل شهرستان‌های ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون محروم و از امکانات ضروری در تمامی زمینه ها به میزان کافی برخوردار نیستند.

وی با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی و دامپروری می‌توان با انجام اقداماتی مردم را ازمشکلات حوزه اشتغال و بیکاری نجات داد، ادامه داد: شهرستان‌های ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون دارای زمین و آب کافی می‌باشند و با توجه به بکر بودن کوهستان‌های سرسبز آن برای دامپروری مناسب است، کوه‌های این مناطق علی‌رغم اینکه در استان خوزستان قرار دارند در تابستان نیز دارای پوشش برف بوده و دمای هوا حداقل ۶ درجه پایین‌تر از مرکز استان است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در شهرستان‌های باغملک و صیدون پنج رودخانه پر آب جریان دارند و در سال‌های ترسالی دارای آب فراوانی هستند و زندگی مردم از طریق آب جاری این رودخانه‌ها تامین می‌شود، عنوان کرد: حدود ۲۵۰ کانال کشاورزی در حوزه انتخابیه من وجود دارد که عمده آنها در شهرستان‌های باغملک و صیدون ایجاد شده اند که آب را از رودخانه‌ها به صورت سنتی به زمین‌های کشاورزی انتقال می‌دهند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس با اشاره به اینکه به دلیل بارندگی‌های سال‌های اخیر و با توجه به شیب تند رودخانه‌ها سردهنه کانال‌ها از بین می‌رود، کشاورزان با از بین رفتن سردهنه کانال‌ها نمی‌توانند از آب جاری استفاده کنند، ادامه داد: کشاورزان در آغاز فصل کشت باید با هزینه خود و اجاره تجهیزات سردهنه کانال‌ها را بازگشایی می‌کنند تا بتوانند آب را به اراضی کشاورزی خود انتقال دهند و این مسئله به مشکلی برای مردم تبدیل شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان آیا حرفی برای گفتن در این خصوص دارند، آیا خدمتی را در این راستا انجام داده است تا به مردم ارائه کند، عنوان کرد: به عنوان نماینده مردم و عضو کمیسسیون کشاورزی مجلس از وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گلایه دارم.

ایزدپناه با بیان اینکه به عنوان نماینده مردم به وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تذکر می‌دهم، روی کاغذ به صورت مکتوب بنویسید که چه کارهایی برای مردم شهرستان‌های حوزه انتخابیه اینجانب انجام داده‌اند، گفت: به کشاورزان گفته می‌شود که اقدام به کشت برنج نکنند درحالی که آب رودخانه کافی و جاری است و عبور می‌کند، سال گذشته حتی یک کیسه کود در اختیار کشاورزان قرار نگرفته و مجبور به تامین کود با چندین برابر قیمت کرده اند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:در مدت اخیر هیچ عملکردی و اقدامی در حوزه کشاورزی و دامپروری در حوزه انتخابیه خود مشاهده نکرده‌ام و هر اتفاقی صورت گرفته توسط خود مردم بوده است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 14926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =