کد خبر 16128
۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵

صالحی:

مصوبات سفر اول ریاست جمهوری نتیجه‌ای برای اقلید نداشت

مصوبات سفر اول ریاست جمهوری نتیجه‌ای برای اقلید نداشت

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبات سفر اول ریاست جمهوری به علت عدم برنامه‌ریزی مناسب دولت نتیجه‌ای برای اقلید نداشت و امیدواریم در سفر دوم شاهد جبران کمبودهای سفر اول باشیم.

به گزارش نمایندگان، مسلم صالحی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 29 شهریور ) در نطق میان دستور خود، با اشاره به در پیش بودن سفر دوم هیأت دولت به استان پهناور فارس، عنوان کرد:  متأسفانه سفر اول دولت در نخستین روزهای شروع به کار دولت و استاندار فارس بود که به دلیل عدم برنامه‌ریزی مناسب از سوی استان فارس، آنچه که حق استان فارس  بود، ادا نشد و امیدواریم در سفر دوم شاهد جبران کمبودهای سفر اول باشیم.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استان فارس از لحاظ زیرساخت‌های انرژی، صنعت، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش در مضیقه بوده و این کمبودها در شمال فارس و به ویژه در شهرستان اقلید به چشم می‌خورد.

 وی اضافه کرد: شهرستان اقلید به عنوان یکی از پهناورترین شهرستان‌های استان فارس با پیگیری‌های صورت گرفته، شاهد شروع به کار و اجرای پروژه‌های  خوبی به ویژه در حوزه‌ صنعت است، اما به دلیل ضعف زیرساخت‌ها پیشرفت پروژه‌ها با کُندی مواجه شده است.

 صالحی ضمن تشکر از وزیر نیرو، بابت شروع پروژه پست ۶۳  کیلووات حوزه انتخابیه، گفت: متأسفانه پُست مادر این منطقه که پست ۴۰۰ کیلووات بوده همچنان بر زمین مانده است. اگر بخواهیم مشکلات شمال فارس را حل کنیم، مشکلات کمبود برق را باید برطرف کنیم که راهی جز احیای پست ۴۰۰ کیلوواتی برق که از سال 1390 شروع شده، نداریم.

وی تصریح کرد: برای تکمیل این پروژه می‌شود از طریق بانک توسعه اسلامی و  فاینانس کشورهایی مانند چین اقدامات  لازم، انجام شود و  امیدواریم در سفر ریاست جمهوری این مسئله به عنوان یکی از مصوبات اصلی برای شمال فارس به تصویب برسد.

 این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: یکی دیگر از ضروریات شهرستان اقلید توسعه راه‌های ارتباطی به ویژه جاده «طریق الرضا» اقلید – یاسوج است که جهت تکمیل فازهای 2 و 4 این پروژه قریب به یک هزار  میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس ادامه داد: تکمیل مرکز آموزش ضمن خدمت فرهنگیان که از دولت قبل فریاد زدیم و در این دولت نیز فریاد می‌‎زنیم، 20 سال از عمر آن گذشته و 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و 10 درصد باقی مانده آن تمکیل نمی‌شود.

وی یادآور شد: نمی‌دانیم چرا هیچ اراده‌ای در اداره کل آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه فارس برای تکمیل این پروژه وجود ندارد، اگر در سفر رئیس جمهور مصوب شود، قطعا این هدیه‌ای بسیار با ارزش برای مردم شهرستان اقلید است.

صالحی اضافه کرد: همچنین برخورداری عادلانه شهرستان از اعتبارات مصوب شناور در سایر حوزه ها مانند کشاورزی مورد انتظار است تا با عدالت محوری این مسئله خودش را نشان دهد.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین پروژه‌های ورزشی که سالیان سال بلاتکلیف مانده که امیدواریم هرچه زودتر تکمیل و در اختیار مردم قرار گیرد.

انتهای پیام 

کد خبر 16128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =