کد خبر 16800
۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱

برنامه مردمی‌سازی امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر با استفاده از ظرفیت مساجد اجرا می‌شود

برنامه مردمی‌سازی امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر با استفاده از ظرفیت مساجد اجرا می‌شود

مجلس در مصوبه‌ای به دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی غیردولتی مجوز داد تا در راستای اجرای اصل هشتم قانون اساسی و استقرار فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر، برنامه مردمی سازی این فریضه را با استفاده از ظرفیت مساجد و هماهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اجرا کنند.

به گزارش نمایندگان، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز دوشنبه و در ادامه بررسی مواد ارجاعی از کمیسیون تلفیق، بند الحاقی ۵ ماده ۷۶ لایحه برنامه هفتم را تصویب کردند.

طبق این مصوبه، به منظور حمایت و پشتیبانی از امور مساجد کشور بدون دخالت در امور داخلی و اجرایی مساجد، شورایی در استانها به ریاست نماینده ولی فقیه و امام جمعه مرکز استان و دبیری سازمان تبلیغات اسلامی و عضویت سازمان بسیج مستضعفین، اداره اوقاف و امور خیریه، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، مدیریت برادران و خواهران حوزه های علمیه، شهرداری مرکز استان، مراکز رسیدگی به امور مساجد و نهادها و دستگاههای اجرایی مرتبط به امور مساجد در استان‌ها تشکیل می گردد.

تبصره ۱- دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی غیردولتی مجازند خدمات عمومی و همگانی خود را در سطح محلات از طریق مساجد به مردم ارائه دهند و در راستای اجرای اصل ۸ قانون اساسی و استقرار فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر، برنامه مردمی سازی این فریضه با استفاده از ظرفیت مساجد و هماهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر را اجرایی نمایند.

تبصره ۲- به منظور خودکفایی در اداره مساجد کشور، شهرداریهای سراسر کشور، بخشداری ها و دهیاری ها موظفند نسبت به اعطای مجوز حداکثر ۵۰۰ مترمربع کاربری فرهنگی، اداری و تجاری بدون دریافت هزینه در زمین های پیرامون متعلق به مساجد با مالکیت یا وقفی اقدام نمایند.

تبصره ۳- خادمین واجد شرایط مساجد به فهرست جامعه هدف موضوع بند(ش) ماده ۲۹ این قانون اضافه می شوند.

تبصره ۴- حمایت های دولت، شهرداریها و دهیاری ها و دستگاههای اجرایی از شورای موضوع این بند در قالب بودجه های سنواتی به عمل می آید.

انتهای پیام

کد خبر 16800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =