کد خبر 17624
۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳

روزشمار انتخابات؛

۴۷ روز مانده به انتخابات/مشارکت، مهمترین موضوع انتخابات/ ویژه برنامه انتخاباتی برای رأی اولی‌ها

۴۷ روز مانده به انتخابات/مشارکت، مهمترین موضوع انتخابات/ ویژه برنامه انتخاباتی برای رأی اولی‌ها

مسئولان و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات با تاکید بر اهمیت افزایش مشارکت و ویژه برنامه خاص آموزش و پرورش برای رأی اولی‌ها خبر دادند.

به گزارش نمایندگان، چهل و هفت روز مانده به روز برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، در کنار تاکید مسئولان برگزاری انتخابات بر اهمیت مشارکت، وزیر آموزش و پرورش از ویژه برنامه خاص آموزش و پرورش خاص برای رأی اولی‌ها خبر داد.

 مشارکت، مهمترین موضوع در انتخابات است

میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور مشارکت را مهمترین موضوع در انتخابات خواند و گفت: مردم می‌گویند مشارکت ما در انتخابات، چه تاثیری در حل مشکلات ما دارد در حالی که مجلس وظیفه ریل‌گذاری دارد و دولت مکلف به حرکت در چارچوب همان ریل است.

وی افزود: بعد از جنگ سرد و جنگ نظامی، ما مواجه با جنگ‌های امنیتی نرم شامل جنگ فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، دیپلماسی و … بودیم. از جنگ شناختی به عنوان جنگ موریانه هم یاد می‌کنند که در آن، هدف باور و درک انسان‌ها است. یعنی هدفگذاری دشمن، مدیریت اعتماد و ادراک مردم نسبت به حاکمیت است.

ویژه برنامه انتخاباتی رأی اولی‌ها

رضا مرادصحرایی، وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه ویژه انتخاباتی برای دانش آموزان رای اولی داریم، ابراز کرد: پرچم‌دار این برنامه، اداره‌کل آموزش و پرورش تهران است و امیدواریم با اجرای آن شور و نشاط انتخاباتی در کشور منتشر شود.

 انتخابات؛ مهم‌ترین دستور کار نظام 

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: انتخابات پیش‌رو، مهم‌ترین دستور کار نظام است و باید همه ظرفیت‌ها را برای آن شناسایی و فعال کنیم تا مشارکت حداکثری در انتخابات رقم بخورد و این امر، شدنی است.

وی افزود: شعار دولت سیزدهم، دولت مردمی است و اتکای این دولت به مردم است؛ هر جا به مردم تکیه کردیم مثل جنگ هشت ساله، فتنه سال ۸۸، فتنه سال گذشته و... پیروزی حاصل شد.

«با حضور حداکثری مردم می‌توان بسیاری از توطئه‌ها را خنثی کرد. انتخابات، هم تکلیف شرعی و هم تکلیف اجتماعی است؛ مردم باید بدانند حضور در انتخابات، در حل مشکلات حوزه انتخابیه‌شان موثر است.»

 دفاع حدادعادل از عملکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ها

غلامعلی حدادعادل، رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی: همانطور که ملاحظه کردید، شورای نگهبان در این دوره با مساعدت بیشتری صلاحیت تعداد زیادی از کاندیداها را تایید کرد که نشان از آمادگی برای افزایش مشارکت و شور انتخاباتی است و ما هم امیدواریم که شاهد تشکیل مجلس کارآمد و انقلابی باشیم.

رد صلاحیت شده ها برای افزایش مشارکت انتخابات برگردند

 حسین کاشفی، فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: بارها همیشه مطرح بوده که شهروند یک و دو نداریم و ایران برای همه است و با همه باید یکسان برخورد شود. اگر قرار باشد رقابت صورت بگیرد باید نیروهایی باشند که به رقابت بپردازند تا مردم به نیروهای مدنظرشان رای بدهند.

وی افزود: وقتی مطالبی با دلسوزی مطرح می‌گردد مسئولان باید پذیرای آن باشند نه اینکه رد شود و به شکل دیگری مردم را ناامید کنند. چرا که یکی از مسائل مهم بحث نشاط و امید مردم است.

کاشفی همچنین با اشاره به نظرسنجی‌ها ادامه داد: امروز وضعیت مناسبی را در جامعه معطوف به انتخابات شاهد نیستیم، اما برای برون رفت از این وضعیت مسئولان امر باید بپذیرند که مشکل وجود دارد و برای بهبود شرایط فضای انتخاباتی فضا را باز بگذارند و افراد رد شده به انتخابات بازگردند شاید مقداری مشارکت بالا رود در غیر این صورت اینگونه که پیش می‌رود طبیعتا وضع مناسبی را شاهد نخواهیم بود.

۴۷ روز مانده به انتخابات/مشارکت، مهمترین موضوع انتخابات/ ویژه برنامه انتخاباتی برای رأی اولی‌ها

انتهای پیام

کد خبر 17624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =