کد خبر 1771
۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸

آصفری:

چرا آمریکا اقدامات جنایت بار در یمن را محکوم نمی کند؟

چرا آمریکا اقدامات جنایت بار در یمن را محکوم نمی کند؟

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد دسیسه ایران هراسی از سوی ایالات متحده در میان کشورهای منطقه دیگر نتیجه نخواهد داد و امری شکست خورده است.

به گزارش نمایندگان ما، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، در خصوص نشست اخیر وزرای خارجه آمریکا و شورای همکاری خلیج‌فارس درباره کشورمان و تاکید بر محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران در مذاکرات برجامی، گفت: طرح چنین مسائلی نشان از بی‌اطلاعی سیاستمداران این کشورها است زیرا کشورهای عضو برنامه جامع اقدام مشترک مشخص هستند و مفاد این توافقنامه قابل تغییر نیست.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: متاسفانه مسئولان این کشورها هنوز نمی دانند برجام صرفا بخاطر موضوع هسته ای کشورمان شکل گرفت لذا دلیلی برای طرح موضوعات دیگر همانند کنترل رفتارهای ایران در چارچوب برجام وجود ندارد.

وی ادامه داد: بنابراین بهتر است کشورهای حوزه خلیج فارس قبل از تشکیل چنین نشست هایی، حداقل یکبار مناسبات سیاسی و بین المللی را بررسی و بعد از آن چنین مسائلی را مطرح کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: باید یادآور شد برخی از کشورهای عربی عضو این شورا امروزه در حال انجام جنایت در یمن و همچنین سرکوب مردم کشورهای خود هستند که اقدامی بر خلاف اصول حقوق بشری است. چرا آمریکایی های مدافع حقوق بشر این اقدامات را محکوم نمی کنند اما خواهان محدودسازی ایران هستند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش کرده با گروه های تروریستی در منطقه که بعضا توسط برخی کشورهای مدعی یاد شده مبارزه  می کند تا شاهد ایجاد ثبات و امنیت بیشتر باشیم لذا دسیسه ایران هراسی در میان کشورهای منطقه دیگر نتیجه نخواهد داد و امری شکست خورده است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 1771

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =