کد خبر 18243
۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵

وظایف اتاق اصناف تهران چیست؟ / اهمیت اصلاح قوانین در رشد اقتصادی اصناف

وظایف اتاق اصناف تهران چیست؟ / اهمیت اصلاح قوانین در رشد اقتصادی اصناف

حمیدرضا رستگار، رئیس اتاق اصناف تهران، اول اسفند ماه در برنامه صبح بخیر ایران حضور پیدا کرد تا با مجری برنامه گفت و گو کند. وی در این برنامه از نقش نمایندگان مجلس در وضع قوانین مناسب کسب و کارها سخن گفت.

به گزارش نمایندگان، حمیدرضا رستگار، رئیس اتاق اصناف تهران، اول اسفند ماه در برنامه صبح بخیر ایران حضور پیدا کرد تا با مجری برنامه گفت و گو کند. وی در این برنامه از نقش نمایندگان مجلس در وضع قوانین مناسب کسب و کارها سخن گفت.

رستگار گفت: اتاق اصناف تهران با ۱۳۵ اتحادیه در گروه‌های تولید، توزیع و خدمات، خدماتی را به شهروندان ارائه می‌دهد. یکی از موضوعاتی که با سرنوشت کاری و اصناف جامعه ارتباط دارد، قوانین است. نوشتن قانون اثرات وضعی دارد. لذا انتظار ما از مجلس این است که با ایجاد برخی از قوانین یا اصلاح آن‌ها بتواند اثری مطلوب ایجاد کند.

وی افزود: در سال‌های گذشته ما شاهد وضع قوانینی در مجلس بوده‌ایم که به هیچ عنوان کارایی نداشتند. اگر مجلس بتواند با جذب نمایندگانی مطلع، قانون‌های تحت نیاز جامعه را وضع کند، روند اقتصادی کشور رشد خواهد داشت.

رستگار اظهار کرد: نمایندگان مجلس می‌بایست از روزی که وارد مجلس می‌شوند، با مردم در ارتباط باشند. طی سال‌های گذشته قوانینی وضع شده که بعضا متعدد بوده‌اند. در صورتی که صلاح این است که به ازای وضع هر قانون، قانون دیگری از دور خارج شود. لذا نمایندگان کاربلد می‌بایست برخی از قوانین اضافی را حذف کرده و شرایط کسب و کار را تسهیل ببخشند. این کار با ارتباط تنگاتنگ نمایندگان با مردم صورت می‌پذیرد.

وی در ادامه گفت: اصناف به عنوان مردمی‌ترین نهاد غیر دولتی، با تعدد کسب و کارهای خود همواره شاهد تاثیر حضور مردم به عنوان عنصری کلیدی در زمینه‌های مختلف بوده است. امنیت اقتصادی کشور ما، یکی از عوامل پویایی اقتصادی است. لذا عدم حضور مردم در این زمینه‌ها باعث می‌شود که نمایندگان درست به مجلس راه پیدا نکنند.

رستگاری در مورد تاثیر مجلس بر فعالان صنوف مختلف اظهار داشت: ما قانونی تحت عنوان نظام صنفی داریم و درخواست ما این است که این قانون متناسب با شرایط اصناف اصلاح شود. با توجه به نیاز کشور ما به اصلاح برخی از قوانین، مجلس و نمایندگانی به روز می‌تواند بسیار کارامد باشد. امید ما این است که در این دوره از مجلس شاهد چنین نمایندگانی باشیم.

صبح بخیر ایران برنامه‌ای صبحگاهی به تهیه کنندگی مازیار مهاجر سلطانی که هر روز صبح ساعت ۶:۰۰ از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

مخاطبان برنامه می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر از طریق فضای مجازی به نشانی @sobhbekheyrtv1 ویدیوهای برگزیده صبح بخیر ایران و تصاویر مربوط به برنامه را مشاهده کنند.

انتهای پیام 

کد خبر 18243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =