کد خبر 18557
۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۴

قادری در گفتگو با نمایندگان مطرح کرد؛

ارتقای تاب آوری  اقتصادی  تحقق بخش جهش تولید با مشارکت مردم

ارتقای تاب آوری  اقتصادی  تحقق بخش جهش تولید با مشارکت مردم

عضو کمیسیون ویژه جهش تولید گفت: در سال جهش تولید و مشارکت مردم باید مشکل درآمد های نفتی را کم و تاب آوری و مقاومت اقتصادی را بیشتر کنیم و هیچ راهی جز ارتقای توان و ظرفیت تولید نداریم.

جعفر قادری عضو کمیسیون ویژه جهش تولید در گفتگو با نمایندگان گفت:‌ما نیازمند رشد تولیدی هستیم که توسط عموم مردم به سرانجام برسد و انجام شود اگر این رشد تولید صرفاً ناشی از به اصطلاح تولید در یک سری واحدهای بزرگ باشد و مردم حضور نداشته باشند رشد اقتصادی اتفاق می‌افتد ولی توسعه اقتصادی و عدالت اجتماعی به همراهش وجود ندارد.

وی افزود: تلاش ما باید در راستای استفاده از ظرفیت عموم مردم باشد و سرمایه مردمی را وارد تولید کنیم. در راستای پیاده سازی اصل ۴۴ باید پروژه ها را مردمی سازی کنیم و به شیوه های مختلفی منابع مردمی را وارد بخش تولیدی کرد.
نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: باید تلاش شود که  مردم در تولید سهم داشته باشند و ما در کنار حقوق و مزایایی که افراد اعم از محلی یا دولتی یا بخش خصوصی می‌گیرند بتوانند از طریق سهامداری هم منابع و در حقیقت درآمدی داشته باشند.
قادری با بیان اینکه باید توان خرید افزایش یابد و معضلات و مشکلات اقتصادی و  تورم و مشکل بیکاری حل شود، اضافه کرد: در سال جهش تولید و مشارکت مردم باید مشکل درآمد های نفتی را کم کنیم و تاب آوری و مقاومت اقتصادی را بیشتر کنیم و هیچ راهی نداریم جز اینکه توان و ظرفیت تولید را ارتقا دهیم.
وی گفت: اجرای سیاست اصل ۴۴  و افزایش سهم اجتماعی و فرهنگی هم می‌تواند کمک کند که مشارکت بیشتر مردم را داشته باشیم.
قادری تصریح کرد: در بخش فرهنگی بخش‌های بهداشت و  درمان همچنین  گردشگری می‌توان ظرفیت‌های مردمی را استفاده کرد و توان‌ها را  پای کار آورد.
عضو کمیسیون ویژه جهش تولید با اشاره به نقش قانون تسهیل  صدور مجوزهای کسب و کار در تحقق شعار سال ادامه داد: باید این قانون به شکل کامل اجرا شود که بعضی از دستگاه ها و بعضی از مناطق استثناهایی برای خود قائل شده‌اند و نباید به این شکل باشد. این قانون باید همه کسب و کارهای مجوز محور را  در بر گیرد وشامل شود
قادری تاکید کرد که تلاش داریم مه  رتبه خود را رو در شروع کسب و کار  ارتقا دهیم تا زمینه ماندگاری سرمایه در داخل کشور فراهم شود.
وی اضافه کرد: باید تلاش این باشپ که مردم را از مواهب و مزایای تعامل و ارتباط با کشورهای همسایه و کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین،  کشورهای بلوک شرق و کشورهای عضو پیمان های مشترک  برخوردار کنیم که از این امکان استفاده کنند.
وی ادامه داد: در قالب قراردادهایی که در آنها وارد شدیم  مثل شانگهای یا اوراسیا بتوانیم استفاده کنیم و مردم بتوانند تعاملات خود را با کشورهای مختلف بیشتر کنند و وارد فاز صادراتی شوند.
انتهای پیام

کد خبر 18557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =