کد خبر 2440
۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶

گزارش اختصاصی؛

جنجال اموال محرمانه مسئولان

جنجال اموال محرمانه مسئولان

سه شنبه هفته پیش بود که روزنامه شرق در تیتر اصلی خود نوشت: «مهر تایید اصولگرایان بر مصوبه مجمع تشخیص مصلحت، اموال مسئولان، امنیتی و محرمانه است.» حال معلوم نیست مصوبه ای که سال 94 در مجلس نهم پس از رد شورای نگهبان، به مجمع تشخیص مصلحت ارسال شده چه ربطی به با مجلس یازدهم و اصولگرایان دارد؟

 پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، سه شنبه هفته پیش بود که روزنامه شرق در تیتر اصلی خود نوشت: «مهر تایید اصولگرایان بر مصوبه مجمع تشخیص مصلحت، اموال مسئولان، امنیتی و محرمانه است.»

شرق درخبر خود آورده است که این مصوبه درسال 94 به مجمع ارجاع داده شده و  دو هفته پیش به تصویب رسیده است.

حال معلوم نیست مصوبه ای که سال 94 در مجلس نهم پس از رد شورای نگهبان، به مجمع تشخیص مصلحت ارسال شده چه ربطی به با مجلس یازدهم و اصولگرایان دارد؟

امیر آبادی فراهانی در این باره میگوید: مجلس هشتم تصویب میکند همه مسئولان کشور اموال خود را اعلام کنند، شورای نگهبان این را مغایر قانون اساسی می داند با اصرار مجلس هشتم، مصوبه به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاده میشود و بعد از مدتی با قید محرمانه تایید میشود حال باید از هجمه کنندگان پرسید این چه ربطی به مجلس یازدهم دارد؟

درحالی که ریاست مجلس و مجمع تشخیص مصلحت درسال 94 از جناح اصلاح طلبان بوده وعملا اصولگرایان مجلس یازدهم نقشی در شکل گیری این قانون نداشته اند.

مجتبی رضا خواه نماینده مردم تهران در اظعار نظری در این باره میگوید: سکوت شش ساله اصلاح طلبان شکست، به عنوان نماینده مجلس با محرمانه تلقی شدن اموال مسئولین مخالفم؛ این مشکل، در سال 96 توسط مجمع تشخیص مصلحت به بار آمده اما چرا اصلاح طلبان در این 6 سال ساکت بودند تلاش میکنند این مشکل را به مجلس یازدهم نسبت دهند؟

 جالب تر آنجایی است که حتی تیتر این مطلب با عنوان« مهر تایید اصولگرایان بر مصوبه مجمع تشخیص مصلحت» خود بیانگر دروغ این مطلب است و مشخص است که مصوبه مجمع مصلحت نیاز به مهر تایید مجلس  و طیف سیاسی ندارد و عملا این تیتر به قصد مغالطه رسانه ای منتشر شده است.

از سوی دیگر، مجلس یازدهم از ابتدای شروع کار خود، تمام سعی خود را برای گره گشایی اقتصادی کشور گذاشته است و از مصوبات اخیر مجلس و حذف امضا های طلایی و... مشخص است، ولی انگار  این مسئله به مذاق سیاسی اصلاح طلبان خوش نیامده و کمر همت به بیراهه کشاندن مجلس دارند تا آن را از هدف اصلی خود به حاشیه های سیاسی بکشانند.

انتهای پیام

کد خبر 2440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =