کد خبر 2492
۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲

میرتاج الدینی:

مردم باید بدانند نمایندگان آنها چگونه و بر چه اساسی تصمیم گیری می‌کنند

مردم باید بدانند نمایندگان آنها چگونه و بر چه اساسی تصمیم گیری می‌کنند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: همه ارکان قانون اساسی با شفافیت عجین است و اگر بخواهیم مسیر مردم سالاری دینی را به درستی طی کنیم، باید این طرح اجرایی شود، مجلس خانه ملت است و مردم باید بدانند که وکلای آنها چگونه و بر چه اساسی تصمیم می‌گیرند.

حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز، آذر شهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، درباره «طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس»، اظهار داشت: همه ارکان قانون اساسی با شفافیت عجین است و اگر بخواهیم مسیر مردم سالاری دینی را به درستی طی کنیم، باید این طرح اجرایی شود.

وی افزود: مجلس، خانه ملت است و مردم باید بدانند که وکلای آنها چگونه و بر چه اساسی تصمیم می‌گیرند.

میرتاج‌الدینی ادامه داد: طبق قانون اساسی، مذاکرات مجلس باید علنی باشد و رسانه ها رسما متن آن را برای مردم شرح دهند، که حتی اگر در آن زمان که قانون اساسی نوشته شد هم امکانات امروز را داشتیم، قطعاً در آن می‌آمد که این مذاکرات، باید از صدا و سیمای جمهوری اسلامی به صورت رسمی نیز پخش شود.

نماینده مردم تبریز، آذر شهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در خاتمه بیان کرد: زمانی که قوه مقننه این شفافیت را برای عملکرد خود داشته باشد می‌تواند آن را از دو قوه دیگر نیز مطالبه کند و همچنین نباید مسأله ای در قانون گذاری از چشم مردم پنهان بماند که این دو موضوع در اداره کشور بسیار مهم و ضروری است.

انتهای پیام

کد خبر 2492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =