کد خبر 2526
۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸

جلالی مطرح کرد

محرمانگی اموال مسئولان به دست هاشمی رفسنجانی 

محرمانگی اموال مسئولان به دست هاشمی رفسنجانی 

نماینده رفسنجان در مجلس شورای اسلامی گفت که محرمانه کردن اموال مسئولان مربوط به دوران مرحوم هاشمی رفسنجانی است البته مجلس فعلی نسبت به شفافیت اموال و دارایی مسئولان بی‌تفاوت نیست.

حجت‌الاسلام حسین جلالی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری نمایندگان ما، عنوان کرد: محرمانه کردن اموال مسئولان مربوط به دوران مرحوم هاشمی رفسنجانی است ، قضیه از این قرار است که در سال ۸۴ و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، اموال مرحوم هاشمی رفسنجانی، فرزندان و خانواده‌اش رسانه‌ای و شفاف‌سازی شد. هاشمی رفسنجانی در انتخابات سال ۸۴ بابت این مسئله ضربه سنگینی خورد و نتوانست در انتخابات رأی بیاورد. 

وی اضافه کرد: سپس هاشمی رفسنجانی برای اینکه دیگر این اتفاق تکرار نشود، مجلس هشتم را تحت فشار قرار داد تا جلوی شفاف‌سازی اموال مسئولان گرفته شود. مجلس هشتم این موضوع را مصوب کرد اما شورای نگهبان آن را مغایر قانون اساسی دانست که با اصرار مجلس هشتم، مصوبه به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاده می‌شود و بعد از مدتی با قید محرمانه تایید می‌شود.

وی افزود: این موضوع ارتباطی به مجلس یازدهم ندارد و البته مجلس فعلی نسبت به شفافیت اموال و دارایی مسئولان بی‌تفاوت نیست و ما معتقدیم که باید شفافیت آرا و اموال نمایندگان و وابستگان درجه یک آنان محقق شود. 

این نماینده مجلس در پایان کفت: ثبت اموال و دارایی مسئولان در سامانه قوه قضائیه کافی نیست و لازم است مردم هم از لیست اموال و دارایی مسئولان اطلاع داشته باشند.

انتهای پیام

کد خبر 2526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =