کد خبر 2640
۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷

نماینده ولی فقیه در استان گیلان:

کمیسیون آموزش پیشانی سایر کمیسیون‌های مجلس به شمار می‌آید

پژوهش محور رشد کشور است
کمیسیون آموزش پیشانی سایر کمیسیون‌های مجلس به شمار می‌آید

نماینده ولی فقیه در استان گیلان در دیدار با اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با برشمردن اهمیت حوزه آموزش و پژوهش تصریح کرد: پژوهش محور رشد است و به همین دلیل کمیسیون آموزش پیشانی سایر کمیسیون‌های مجلس به شمار می‌آید.

به گزارش نمایندگان ما، اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در اولین برنامه حضور خود در استان گیلان با آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت دیدار و گفت وگو کردند.

در این دیدار اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری آقایان علیرضا منادی سفیدان به همراه محمد رضا احمدی،  حسین حق وردی ،  اکبر احمدپور ،  رضا حاجی پور ،  امانقلیچ شادمهر ،  حسین امامی راد ،  محمد وحیدی و فرهاد بشیری حضور داشتند و همچنین اعضای مجمع نمایندگان استان گیلان آقایان  جبار کوچکی نژادارم ساداتی نماینده رشت و خمام،  پرویز محمدنژادقاضی محله نماینده لنگرود و رسول فرخی میکال نماینده لاهیجان نیز آنها را همراهی می کردند.

آیت الله فلاحتی در این دیدار، کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس را یکی از کمیسیون‌های فعال از همان دوره های نخست مجلس شورای اسلامی دانست و تصریح کرد: کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری پیشانی سایر کمیسیون‌های مجلس به شمار می آید چرا که رشد و شکوفایی کشور مرهون حوزه پژوهش و فناوری است.

وی مهمترین جنگ امروز بشر را جنگ سایبری خواند و تأکید کرد: ما باید خود را در این حوزه به بهترین نحو آماده کنیم.

امام جمعه شهر رشت با بیان اینکه توجه به حوزه دانش‌بنیان موجب بهبود وضعیت اقتصادی کشور می‌شود، افزود: علت تأکیدات رهبر معظم انقلاب برای توجه به حوزه دانش بنیان‌ها و پارک‌های علم و فناوری به همین دلیل است چرا که حوزه دانش‌بنیان پیشانی اقتصاد کشور هستند.

وی با بیان اینکه پژوهش امروز محور جامعه است، خطاب به اعضای کمیسیون آموزش عنوان کرد: مهمترین مسئله در حوزه پژوهش ایده‌پردازی است و اگر شما همواره در موطن پژوهش قرار داشته باشید، می‌توانید ایده‌پردازی‌های خلاقانه کنید.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با یادآوری اینکه امروز ایران محور مقاومت و محور جنبش‌ها علیه استکبار جهانی است، عنوان کرد: به همین جهت توجه به پژوهش و پژوهشگران بسیار اهمیت دارد و یکی از اصلی‌ترین وظایف کمیسیون آموزش حمایت از پژوهشگران است.

وی توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری را بسیار با اهمیت برشمرد و تأکید کرد: امیدواریم کمیسیون آموزش در این مسیر بتواند با موفقیت راه رفته را ادامه دهد.

علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش نیز در این جلسه به بررسی لایحه رتبه‌بندی در صحن علنی مجلس در راستای تأکیدات رهبر معظم انقلاب برای توجه به معلمان و تحول بنیادین در آموزش و پرورش اشاره و تصریح کرد: با تصویب این لایحه مهم که به همت اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تدوین شده، معلمان در ۵ رتبه بر اساس شایستگی‌ها تقسیم بندی می‌شوند و به موضوع معیشت آنها نیز توجه ویژه‌ای می‌شود.

محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در این نشست استان گیلان را از استان های برتر در المپیادهای سالانه خواند و با استناد به آمار باسوادی در استان گیلان عنوان کرد: شاخص سواد در استان گیلان بسیار بالا بوده و ۹۹ درصد است که جای خوشحالی دارد.

وی توجه به شوراهای بالادستی دراستان را موجب پیشرفت آموزشی استان دانست و اضافه کرد: با وجود استعدادهای فراوان، استان گیلان سهم پایینی در حوزه دانش بنیان‌ها دارد که در صورت توجه به این حوزه می‌توان شاهد پیشرفت در این استان بود.

رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری نیز با اشاره به اینکه استان‌های شمال کشور در ایام تعطیل و پایان هفته‌ها پذیرای مسافران بسیاری هستند، گفت: نباید انتظار داشت که این استان‌ها با بودجه‌های استانی خدمات ملی ارائه دهند؛ عدم توجه به این موضوع موجب پدیدار شدن مشکلات بسیاری از جمله وجود پسماند زباله و مشکلات زیست محیطی شده است.

محمدرضا احمدی نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون آموزش نیز با اشاره به حضور اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در استان گیلان عنوان کرد: امیدواریم با حضور اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مشکلات حوزه‌های مختلف از جمله حوزه آموزش با توجه به در پیش بودن فصل رسیدگی به لایحه بودجه‌ مورد توجه قرار گیرد. همچنین امیدواریم برخی مشکلات از جمله معضل پسماند زباله در استان گیلان، خشکی تالاب انزلی و مسائل زیست محیطی در این بازدید میدانی از استان گیلان مورد توجه نمایندگان قرار گیرد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 2640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =