کد خبر 2798
۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴

گزارش اختصاصی؛

آقای عین‌اللهی! به کجا چنین شتابان؟

آقای عین‌اللهی! به کجا چنین شتابان؟

از مهمترین شعارهای دولت رئیسی قبل از شروع به کار پرهیز از باندبازی و جلوگیری از هر گونه فساد در درون ارکان دولتی بود؛ اما طی روزهای اخیر برخی از انتصابات باعث ایجاد شبهه در بدنه جامعه شده است.

پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما،‌ یکی از اصلی ترین وعده های آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی قبل از تصدی ریاست جمهوری، پرهیز از باندبازی و فامیل بازی و تأکید بر شایسته سالاری در درون دولت بود. فسادستیزی از کلیدواژه هایی بود که در ایام انتخابات به کرات از زبان حامیان آقای رئیسی به گوش می رسید و همین مسئله موجی از دلگرمی را در مردم ایجاد کرد، چرا که تجربه دولت قبل و عدم عزم جدی روحانی در مقابله با فسادهای درون دولتی باعث یأس و ناامیدی در بین دلبستگان به آرمانهای انقلاب شده بود. این فسادستیزی و پرهیز از باندبازی اخیراً در فضای مجازی به چالش کشیده شده، با این توصیف که روابط فامیلی، محور عزل و نصب ها قرار گرفته است. به طوری که اخیرا در فضای مجازی  اخباری درباره به کارگیری داماد وزیر بهداشت در این وزاتخانه منتشر شد که با انتقاد بسیاری همراه بود.

این موضوع از زاکانی شهردار تهران نیز بری نبوده و انتصاب داماد ایشان هم به عنوان مشاور شهردار از دیگر انتقادات موجود در بدنه جامعه انقلابی محسوب می شود چرا که چنین اقدامات نسنجیده ای آب به آسیاب دشمن ریختن است و موجب خوشحالی رسانه ها و جریانات ضدانقلاب می شود. البته زاکانی با لغو حکم به کارگیری داماد خود تلاش کرد تا از سوءاستفاده های احتمالی از این موضوع جلوگیری کند.

در اخبار غیر رسمی آمده است که عین‌اللهی، وزیر بهداشت دامادش را با اسم مستعار به عنوان مشاور وزیر به کار گرفته است. موضوعی که چندی پیش توسط یکی از نمایندگان مجلس مطرح شده بود و مسعود پزشکیان نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که برخی افراد با اینکه در بدنه وزارت بهداشت نیستند و یا دارای سمت و حکمی در وزارت بهداشت نیستند اما در انتصابات دخالت می‌کنند، گفته بود، ما می گوییم در قانون کسانی که تضاد منافع دارند و منافع شان با بیرون گره خورده، نمی‌توانند تصمیماتی بگیرند که برای توسعه کشور باشند و فقط کاری می‌کنند که منافعشان در خطر قرار نگیرد بنابراین چنین آدمی را نباید در مسئولیت‌های اساسی کشور قرار داد و در سطح کلان کشور به اینها مسئولیت بسپارند. علت اینکه مشکل مملکت حل نمی‌شود این است که خودمان منافعمان را به منافع مملکت گره می زنیم که برخلاف قانون است. بنابراین عین اللهی قول داده بود  تعارض منافع را جدی بگیرد. پس از انتقادها از بکارگیری دکتر فدایی فرد داماد وزیر بهداشت با نام مستعار حسین زاده در طبقه شانزدهم وزارت بهداشت شنیده ها حاکی از آن است که پس از بالا گرفتن انتقادات، او دفتر خود را از این وزارتخانه به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انتقال داده و مصاحبه های استخدامی وزارت بهداشت را که پیش از این در برخی کافه های تهران برگزاری می شد را در دفتر یکی از دوستان خود در دانشکده داروسازی دانشکده شهید بهشتی انجام می دهد.

* برخی انتصابات شایسته دولت رئیسی نیست

پیشتر در دولت‌ قبلی نیز شاهد نمونه هایی از بکارگیری افراد بدون در نظر گرفتن شرایط لازم، تنها به دلیل نزدیکی به وزیران و یا ستادهای انتخاباتی و نزدیکان رئیس‌جمهوری هم جنجال برانگیز شده بود، قطعا در این دولت نیز بذل و بخشش سمت‌ها و صندلی‌های مدیریتی وزارت‌خانه‌ها و مراکز مهم علمی و استانداری‌ها بدون روشن شدن ملاک و معیار در اکثر موارد شبهه برانگیز است.

با توجه به حساسیت جامعه نسبت به عزل و نصبهای درون دولتی، شایسته است که ریاست جمهوری که با وعده فسادستیزی و پرهیز از باندبازی ها بر سر کار آمده است شخصاً به این موضوع ورود کند تا از ایجاد ابهام و تردید در افکار عمومی نسبت به دولت جلوگیری شود، چرا که اگر در همان ابتدای مسیر جلوی چنین اقداماتی گرفته نشود شاهد رویگردانی مردم از آرمانهای انقلاب خواهیم بود و وجهه دولت نیز در جامع تخریب خواهد شد.

انتهای پیام

کد خبر 2798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =