کد خبر 2962
۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸

برگزاری نشست مشترک فراکسیون مدیریت شهری مجلس با شهردار تهران

برگزاری نشست مشترک فراکسیون مدیریت شهری مجلس با شهردار تهران

نشست فراکسیون شوراها، مدیریت شهری و روستایی مجلس یازدهم با حضور اعضای فراکسیون و شهردار تهران برگزار شد.

به گزارش نمایندگان ما، نشست فراکسیون شوراها، مدیریت شهری و روستایی مجلس یازدهم با حضور اعضای فراکسیون و شهردار تهران برگزار شد.

محسن پیرهادی رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس در ابتدای جلسه با اشاره به طرح جامع مدیریت شهری از آمادگی فراکسیون مدیریت شهری در جهت تصویب طرح مذکور با همراهی دولت خبر داد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خواستار همکاری و تعامل بیشتر شهرداری تهران با ارائه مستندات و مطالعات صورت گرفته در خصوص طرح جامع مدیریت شهری گردید و حضور فعال شهرداری تهران در فرآیندهای تدوین قوانین، انتقال تجربه در روشهای اجرایی قوانین موجود را خواستار شد.

نماینده مردم شهر تهران ایجاد زمینه های قانونی برای درآمدهای پایدار کلانشهرها و استفاده از ظرفیت بالفعل شهرداری جهت تحقق درآمدهای پایدار، تقویت سازمان سرمایه گذاری و مشارکت در تامین مالی پروژه های شهری را از جمله موارد مهم در راستای ایجاد درآمدهای پایدار اعلام و از آمادگی فراکسیون جهت همکاری متقابل با مدیریت شهری کلانشهر تهران خبر داد.

محسن پیرهادی در ادامه به انتصابات شهرداری تهران اشاره کرد و خواستار استفاده بیشتر از نیروهای متخصص بدنه شهرداری تهران شد.

پیرهادی همچنین در راستای کمک به شهرداری تهران آمادگی فراکسیون مدیریت شهری جهت استمرار جلسات همفکری با شهردار تهران را اعلام نمود.

در ادامه اعضای فراکسیون مدیریت شهری نظرات خود با موضوع ؛ درآمد پایدار، طرح جامع مدیریت شهری، اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها،شهر هوشمند، مالیات بر ارزش افزوده ،حمایت از شورایاران و کمک به توسعه فرهنگی را مطرح نمودند.

در پایان زاکانی شهردار تهران ضمن تشکر از فراکسیون مدیریت شهری؛  تصمیم‌سازی، نظارت، تصمیم‌گیری و عمل در مقیاس محله و شهر را با مشارکت  شهروندان از برنامه های مدیریت جدید شهر تهران عنوان نمود و از تشکیل شورای اندیشه ورز در بدنه شهرداری تهران خبر داد؛ زاکانی استفاده از ظرفیت نخبگان شهر تهران در جهت برنامه های شهرداری و بهره گیری از ظرفیت محلات با ارائه الگوی عملی در مدیریت شهری را نیز راهکاری برای مشارکت شهروندان بیان کرد.

انتهای پیام 

کد خبر 2962

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =