کد خبر 3094
۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹

گلرو:

جمهوری اسلامی ایران از خروج نیروهای اشغالگر در مسائل داخلی عراق حمایت خواهد کرد

جمهوری اسلامی ایران از خروج نیروهای اشغالگر  در مسائل داخلی عراق حمایت خواهد کرد

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس معتقد است تلاش برای خالی شدن عراق از نیروهای اشغالگر خارجی مثل آمریکایی‌ها یکی از اهداف مهم است همچنین عراق باید از زیر بار تأثیرات منفی قدرت‌های مخربی که تلاش دارند اعمال نفوذ در این کشور داشته باشند، خارج شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما،  عباس گلرو رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری انتخابات اکتبر عراق، گفت: نتیجه فرایند این موضوع هنوز به طور قطعی مشخص نشده و منتظریم ببینیم ائتلاف ها به چه شکل خواهد بود چرا که خروجی آن تشکیل دولت آینده این کشور است.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به نوع روابط ایران و عراق اشاره و بیان کرد: حدود هزاران سال است که با عراق در ۴ مؤلفه سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی رابطه داریم.

وی افزود: ایران همواره در تحولات عراق نقش مؤثر مثبت در جهت ثبات سازی و کمک به این کشور برای خروج از وضعیت هایی داشته است که کشورهای غربی و فرامنطقه ای از جمله آمریکایی ها برای آنها ایجاد کرده اند و حتی عراق را در مقطعی به ورشکستگی و نابودی کشاندند.

گلرو در ادامه با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی در راستای ایجاد ثبات در عراق و تکمیل روند مبارزاتی با گروه های تروریستی، گام بر می دارد، عنوان کرد: تلاش برای خالی شدن عراق از نیروهای اشغالگر خارجی مثل آمریکایی ها یکی از اهداف مهم است همچنین عراق باید از زیر بار تأثیرات منفی قدرت های مخربی که تلاش دارند اعمال نفوذ در این کشور داشته باشند، خارج شود.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه عراقی آباد و مستقل آرزوی ما است، خاطرنشان کرد: آنچه مهم است توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی و پیوستگی میان دو ملت است که در حسن همجواری کامل می توانیم سالیان سال برقرار کنیم.

انتهای پیام

کد خبر 3094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =