کد خبر 3286
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰

سعیدی:

شهرداری تهران شرایط عرضه مستقیم ماهی تعاونی‌های صیادی را در پایتخت فراهم کند

شهرداری تهران شرایط عرضه مستقیم ماهی تعاونی‌های صیادی را در پایتخت فراهم کند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس از شهرداری تهران خواست شرایط و امکان عرضه مستقیم ماهی و آبزیان شرکت‌های تعاونی‌های صیادی را در پایتخت فراهم آورد تا قیمت برای مصرف کننده پایین آید.

به گزارش نمایندگان ما، معین الدین سعیدی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به گرانی ماهی و جولان دلالان و ضرر مردم به عنوان مصرف کننده نهایی آبزیان اظهار داشت: اگر اختیار لازم به تعاونی‌های صید و صیادی داده شود، آنها در فرآوری، بسته بندی و عرضه مستقیم کار خواهند کرد که در آن صورت شاهد جولان دلالان در بازار ماهی نخواهیم بود.

وی افزود: کشور ما در مصرف آبزیان رتبه بسیار پایینی دارد و علیرغم کارهای ترویجی که صورت گرفته است، اما هنوز آبزیان در سفره مردم نیستند که البته علت آن به عدم ذائقه مردم به آبزیان بازنمی‌گردد بلکه به دلیل گرانی بیش از حد ماهی‌ها است که سودجویی دلالان منجر به این کار شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: صیادها ماهی‌ را به قیمت گزاف نمی‌فروشند بلکه دلالان ماهی‌ها را خریداری کرده و با دست به دست شدن در بازارها تا به مصرف‌کننده نهایی برسد عملا قیمت ماهی چند برابر شده است. در حالی که درآمد به دست آمده از این حوزه به جیب دلال می‌رود.

سعیدی گفت: انتظار از وزارت جهاد کشاورزی و سازمان شیلات ایران آن است که از مصرف کنندگان ماهی حمایت کند، این در حالی که ما شاهد عرضه مستقیم مرغ، تخم مرغ و گوشت و تامین مایحتاج شب عید مردم از سوی قوه مجریه هستیم که باید همین اتفاق برای آبزیان هم رخ دهد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس اظهار داشت: با توجه به اینکه غرفه‌های زیادی در بازارهای میادین میوه و تره بار پایتخت وجود دارد،  شهرداری تهران می‌توان با هماهنگی صورت گرفته با تعاونی‌های صید و صیادی عرضه مستقیم آبزیان را در دستورکار قرار دهد که در آن صورت هم صیاد راضی است و هم مردم به عنوان مصرف کننده نهایی؛ ضمن اینکه بساط دلالی هم در بازار ماهی جمع خواهد شد.

منبع: فارس

انتهای پیام

کد خبر 3286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =