کد خبر 1876
۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶

خدابخشی:

غفلت در نظارت بر تولید و توزیع کالاهای اساسی منجر به افزایش قیمت‌ها شده است

غفلت در نظارت بر تولید و توزیع کالاهای اساسی منجر به افزایش قیمت‌ها شده است

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از غفلت در نظارت بر تولید و توزیع کالاهای اساسی که منجر به افزایش قیمت‌ها شده است، گفت: تولید و توزیع کالا تا رسیدن به مصرف‌کننده نهایی همچون زنجیره‌ای است که باید به تمام مهره‌های آن نظارت دقیق داشت.

به گزارش نمایندگان ما، محمد خدابخشی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از ادامه گرانی‌های کالاهای اساسی، گفت: اگرچه تولید بسیاری از کالاهای اساسی در داخل باید جوابگوی نیاز بازار باشد و در نتیجه نباید کسری کالا و در ادامه گرانی قیمت آن‌ها را شاهد باشیم اما به دلیل آنکه نظارت درستی بر مسئله مهمی باعنوان عرضه و تقاضا نمی‌شود، دلالان و سوءاستفاده‌گران از این غفلت نهایت بهره را برده و قیمت‌ کالاهای اساسی را با افزایش روبرو می شود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:تولید و توزیع کالا تا رسیدن به مصرف‌کننده نهایی همچون زنجیره‌ای است که باید به تمام بخشهای آن نظارت دقیق داشت چراکه در غیر این صورت منابع اختصاص یافته به تامین کالاهای اساسی به هدف اصابت نخواهند کرد، همان طور که در سال‌های اخیر شاهد بودیم بخش عمده‌ای از این منابع به جیب واسطه‌ها رفت لذا دولت باید پررنگ‌تری در این زمینه ایفا کند.

خدابخشی بیان کرد: ساماندهی شبکه توزیع، ایجاد سامانه‌های کنترل هوشمند بازار، ایجاد سامانه جامع حمل و نقل، ایجاد کد رهگیری کالا و... همگی از ضرورت‌های کنترل نرخ اجناس مختلف است چراکه در این شرایط می‌توان کالا را با کمترین هزینه و زمان در اختیار مصرف‌کننده نهایی قرار داد.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کمیسیون برنامه و بودجه و دیگر کمیسیون‌های مرتبط مجلس به‌زودی وزرای مربوطه را به مجلس دعوت خواهند کرد تا درباره افزایش قیمت برنج، روغن، تخم‌مرغ و دیگر کالاهای اساسی پاسخگو باشند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام  

کد خبر 1876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =