کد خبر 4760
۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶

مقتدایی در نامه ای به معاون اول رییس جمهور:

هموطنان بیش از این توان تحمل افزایش قیمتها را ندارند

هموطنان بیش از این توان تحمل افزایش قیمتها را ندارند

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نامه ای به معاون اول رییس جمهوری از افزایش قیمت ها انتقاد کرد و گفت که اقدامات اثربخش جهت جلوگیری از افزایش قیمت ها در دستورکار قرار گیرد که مردم بیش از این توان تحمل افزایش قیمت ها را ندارند.

به گزارش نمایندگان ما، عباس مقتدایی نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور از افزایش قیمت کالاهای اساسی در چند روز گذشته گلایه کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر مخبر
معاون اول محترم رییس جمهور

باسلام و احترام،

همانگونه که مستحضرید مجددا قیمت اقلام مصرفی مردم همچون برنج، گوشت قرمز، سیب زمینی و... افزایش چشمگیر داشته است. ضمن تقدیر از همه زحمات متولیان، متاسفانه نتیجه مثبتی از اقدامات دولت در بازار دیده نمی شود و افسارگسیختگی قیمت اقلامی همچون برنج که امسال با افزایش های پی در پی درسال جاری رکورد شکسته بیانگر این است که نیازمند ورود بیشتر و تدبیر جدی دولت و ستاد تنظیم بازار می باشیم.

راه اندازی سامانه بازرگام اقدام ارزشمندی بود ولی با توجه به تعداد بسیار کم استانها و شهرهای تحت پوشش و همچنین عدم آشنایی هموطنان با این سایت، به نظر می رسد می بایست اقدامات بیشتری مبتنی بر کف بازار و نه مبتنی بر سامانه بازرگام شکل گیرد.

همانگونه که مستحضرید باتوجه به مشکلات اقتصادی مردم با مشکلات روبرو هستند و افزایش قیمت ها باعث فشار مضاعف بر مردم بویژه اقشار کم درآمد شده است، آن هم درحالی که در آستانه اسفندماه و ورود به سال ۱۴۰۱ هستیم. اینجانب و همکارانم در مجلس شورای اسلامی شبانه روز نگران هستیم که چگونه یک کارمند یا کارگر باحداقل حقوق ناچیزی که دریافت می کند، می تواند با این افزایش لجام گسیخته قیمتها و همچنین افزایش بی رویه میزان رهن و اجاره منزل، هزینه های زندگی خود را مدیریت کند!؟

خواهشمند است باقید فوریت تدبیری فرمایید و اقدامات اثربخش را جهت جلوگیری از افزایش قیمتها در دستورکار قرار دهید. هموطنان بیش از این توان تحمل افزایش قیمتها را ندارند و منتظر اقدام عاجل دولت محترمند.

مزید امتنان است اینجانب را نیز از نتیجه اقدامات انجام شده مطلع نمایند. از حسن توجه جنابعالی قدردانی می نماید.»

انتهای پیام

کد خبر 4760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =