کد خبر 4788
۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵

جوکار:

اصلاحات قانون انتخابات شوراهای اسلامی سال آینده به صحن می آید

اصلاحات قانون انتخابات شوراهای اسلامی سال آینده به صحن می آید

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس از اصلاحات کلی در قانون انتخابات شوراهای اسلامی خبر داد.

به گزارش نمایندگان ما، محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، با اشاره به الحاق تبصره ای به ماده 63 قانون انتخابات شوراهای اسلامی گفت: اصلاحاتی که در مجلس انجام شد مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفت در مرحله بعد با توجه به اصرار نمایندگان بر مصوبه خود این اصلاحات به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت و این مجمع در آینده درباره نحوه نظارت بر این انتخابات را تعیین تکلیف خواهد کرد.

نماینده مردم یزد در مجلس بیان کرد: الحاق تبصره به قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا ضرورت داشت ازاین رو موضوع به صورت دو فوریت مطرح شده بود زیرا تعدادی با شکایت به دیوان عدالت اداری احکامی از این دیوان برای برگشت به شورا و انتخابات می گرفتند که مشکلاتی ایجاد می کرد.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر طرح اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی در دستورکار است و کار آن در یک نشست دیگر در کمیسیون به پایان می رسد، اصلاحات در بخش اجرا و نظارت صورت می گیرد و در نهایت برای تصمیم گیری نهایی به صحن مجلس خواهد رفت.

جوکار گفت: در بخش نظارتی، نظارت را به صورت ترکیبی در نظر گرفته ایم، دستگاه های نظارتی مانند قوه قضاییه و دیگران و مجلس را در نظر گرفته ایم همچنین تاکید شده است بعد از اینکه شورای شهر و روستا تشکیل شود دیگر هیات حل اختلاف نخواهیم داشت بلکه هیات نظارت بر عملکرد شوراها تشکیل می شود که در طول چهارسال نظارت جدی بر شوراها داشته باشد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اظهار داشت: با توجه به اینکه صحن به زودی وارد بررسی لایحه بودجه سال آینده می شود، بررسی نهایی اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی سال آینده در نوبت صحن قرار می گیرد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 4788

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =