کد خبر 3437
۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸

حاجی دلیگانی:

فراهم سازی زمینه اشتغال جوانان، اقدامی موثر در پیشرفت کشور خواهد بود

فراهم سازی زمینه اشتغال جوانان، اقدامی موثر در پیشرفت کشور خواهد بود

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس، گفت: بسیاری از جوانان بر این گمانند که اگر در مسیر تحصیل خود با مشکلات فراوان روبرو هستند، در ازای آن می‌توانند در سال‌های آتی برای کشور خود مفید واقع شوند، اما وقتی پس از اتمام تحصیل خود می بینند که نمی توانند برای کشور خود قدمی بردارند، ناامید می‌شوند.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، در خصوص فرار مغز ها از کشور گفت: وقتی یک سری از نخبگان و جوانان کشور، مهاجرت را بر ماندن و خدمت کردن به نظام ترجیح می دهند، نشانه آن است که بسیاری از امکانات و منابعی که باید در اختیار آنان برای اشتغال،ادامه تحصیل،گذران معیشت و... باشد، برای نخبگان فراهم نیست.

وی بیان کرد: بسیاری از جوانان بر این گمانند که اگر در مسیر تحصیل خود با مشکلات فراوان روبرو هستند، در ازای آن می‌توانند در سال‌های آتی برای کشور خود مفید واقع شوند، اما وقتی پس از اتمام تحصیل خود می بینند که نمی توانند برای کشور خود قدمی بردارند، ناامید شده و نتیجه آن مهاجرت نخبگان به کشورهای بیگانه و گرفتن تابعیت در آن کشورها خواهد شد.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس افزود: وقتی در دستگاه های دولتی، به خاطر جوان بودن یک نخبه  او را کنار بگذارند و به توانایی و علم او توجهی نکنند، مسلماً کشور با مهاجرت چنین نخبگانی رو به رو خواهد شد، باید زمینه اشتغال و تحصیل جوانان و نخبگان را در کشور فراهم کرد و از ناامید کردن آنان توسط برخی از موانع سیاسی جلوگیری کرد.

وی بیان کرد: برخی از کشور های غربی با فراهم کردن شرایطی مانند دادن تابعیت به افراد و یا فراهم کردن امکانات شغلی به تحصیلی مناسب، زمینه مهاجرت جوانان را فراهم کرده و از آنان درجهت منافع خود و ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده خواهند کرد.

جوانان و نخبگان، سرمایه های اصلی کشور هستند، باید علاوه بر شرایط مالی نخبگان، در بکارگیری آنان در مشاغلی که به آن مسلط هستند نیز توجه کرد تا بتوان از وجود چنین نخبگانی در جهت پیشرفت کشور بهره برد.

انتهای پیام

کد خبر 3437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =