کد خبر 3428
۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳

آوایی:

فرار مغزها در کشور قابل قبول نیست

فرار مغزها در کشور قابل قبول نیست

نماینده مردم دزفول در مجلس گفت: اینکه یک کشور برای پرورش نخبگان خود هزینه کند، آنان را پرورش دهد و زمانی که باید از آنان بهره بگیرد آنها را به خارج از کشور بفرستد قابل پذیرش نیست.

سید احمد آوایی نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، در خصوص فرار مغزها و نخبگان از کشور، گفت: وقتی یک نخبه می بیند برای خدمت به کشورش در پیچ وخم سیاسی و جناحی دستگاه های دولتی گیر می افتد و نمی تواند کاری بکند دلسرد می شود احساس بی کفایتی می‌کند.

وی بیان کرد: همچنین وقتی زمینه کار برای برخی از نخبگان کشور فراهم نیست و مشکلات اقتصادی  آنان زیاد می‌شود، این موضوع باعث دلسرد شدن آنان نسبت به کشور شده و آنان ترجیح می دهند برای اینکه به کار بیایند و اقتصاد خودشان را بچرخانند، به خارج از کشور مهاجرت کنند.

وی افزود: در برخی از کشورهای غربی امکانات لازم برای تحصیل و اشتغال نخبگان را فراهم کرده‌اند تا آنان را از کشور خارج کنند و زمینه ضربه زدن به کشور را مهیا کنند، از طرفی دیگر، در سیستم داخلی کشور برخی کارشکنی‌ها، مشکلات اقتصادی و بی تفاوتی نسبت به نخبگان کشور باعث فرار مغزها از کشور خواهد شد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اینکه یک کشور برای پرورش نخبگان خود هزینه کند، آنان را پرورش دهد و زمانی که باید از آنان بهره بگیرد آنها را به خارج از کشور بفرستد قابل پذیرش نیست.

آوایی بیان کرد:شاید بتوان گفت، ۹۰ درصد تحریم ها در کشور، خودتحریمی است و فقط ۱۰ درصد آن تحریم خارجی است چرا که برخی از کارشکنی ها، موضوعات جناحی و سیاسی و مشکلات اقتصادی ناشی سوء مدیریت، باعث بسیاری از مشکلات، مانند دلسرد شدن جوانان در کشور خواهد شد.

نماینده مردم دزفول در مجلس، افزود: باید از عناصری که برای کشور دلسوزی می کنند و کفایت لازم را دارا هستند را در نظام کشور به کار برد و از جناح بازی و این رویه های سیاسی دست برداشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید در جهت این امور، یک انقلاب فرهنگی در کشور صورت گیرد با نظارت مسئولین در به‌کارگیری افراد دقت بیشتری شود. لذا اگر این موارد انجام شود می‌توان بسیاری از مشکلات کشور را مبنی بر فرار مغزها و نخبگان از کشور از میان برداشت و نظام اداری کشور کمک شایانی کرد.

انتهای پیام

کد خبر 3428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =