کد خبر 3438
۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰

حاجی دلیگانی:

مافیای وارد کننده کالا، عوامل اصلی بسیاری از نارضایتی‌های اقتصادی هستند

مافیای وارد کننده کالا، عوامل اصلی بسیاری از نارضایتی‌های اقتصادی هستند

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس گفت: برخی از مافیا و عواملی که در قاچاق کالا دست دارند، برای حفظ منافع خود و جذب سرمایه های کلان، با مخالفت بر منع واردات برخی کالا ها به داخل کشور و سنگ اندازی در جلوی تولید داخلی، در پی ایجاد شک در اذهان عمومی برای خرید کالای ایرانی و اعتراض بر منع واردات برخی کالاها به داخل کشور هستند.

 حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، در خصوص حمایت از تولید داخلی گفت: وقتی مقام معظم رهبری می فرمایند واردات لوازم خانگی از کره باید متوقف شود، به معنای آن است که ایشان با در نظر گرفتن مسائل اقتصادی کشور و توانایی تولید داخلی در تامین نیاز مردم، در پی ایجاد یک ثبات اقتصادی و بالا بردن قدرت خرید مردم دستور داده اند. با منع واردات کالا از برخی از کشورها و بالا بردن کیفیت کالای داخلی، می توان شرایط اقتصادی کشور را به گونه ای سازماندهی کرد که چه تولید کننده و چه مصرف کننده بتوانند شرایط اقتصادی خود را حفظ کرده و از شرایط فعلی اقتصادی کشور، به شرایط بهتری دست پیدا کرد.

وی بیان کرد: برخی از مافیا و عواملی که در قاچاق کالا دست دارند، برای حفظ منافع خود و جذب سرمایه های کلان، با مخالفت بر منع واردات برخی کالا ها به داخل کشور و سنگ اندازی در جلوی تولید داخلی، در پی ایجاد شک در اذهان عمومی برای خرید کالای ایرانی و اعتراض بر منع واردات برخی کالاها به داخل کشور هستند.

حاجی دلیگانی افزود: البته  عوامل خارجی نیز در این موضوع تاثیر بسزایی دارند چرا که وقتی یک تولیدکننده می بیند نمی تواند بسیاری از منابع مالی خود، مانند: حقوق کارگران، تهیه مواد اولیه برای تولید و از این قبیل موارد را تامین کند، سعی می کند تولید را کنار گذاشته و به مشاغل حاشیه ای ماننده دلالی، قاچاق کالا و واسطه گری روی بیاورد تا بتوانند معیشت خود را بگذراند. با بالارفتن واسطه و دلالان در کشور، قیمتهای کاذب بالا رفته و شرایط قدرت خرید مردم پایین خواهد آمد و در نتیجه میزان نارضایتی در کشور بالا خواهد رفت.

 وی افزود: باید با از میان برداشتن موانع، از جلوی تولید داخلی و فرهنگ سازی در جهت  تولید و مصرف کالای ایرانی و همچنین واردات بجا، اقتصاد کشور را به گونه ای سازماندهی و مدیریت کرد تا بتوان از شرایط اقتصادی فعلی کشور به شرایط بهتر در آینده نزدیک دست یافت.

انتهای پیام

کد خبر 3438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =