کد خبر 3845
۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰

طرح هادی روستایی مانع توسعه روستاها شده است

طرح هادی روستایی مانع توسعه روستاها شده است

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس بیان کرد: در حال حاضر طرح هادی روستا مانع توسعه روستا شده و معضلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به وجود آورده و البته مهمترین چالش کمبود زمین جهت ساخت مسکن در روستاها است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، روح الله نجابت سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، با اشاره به نشست روز گذشته (سه شنبه 23 آذرماه) کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: در ابتدای جلسه جناب آقای حدادی نماینده ناظر کمیسیون بر انتخابات شوراهای محلی ونزوئلا گزارشی از سفر به کشور ونزوئلا ارایه کردند و نقاط قوت و ضعف انتخابات را به همراه ساختار حکمرانی کشور ونزوئلا تشریح کردند.

نماینده مردم شیراز و ورزقان در مجلس ادامه داد: دستور کار دوم و اصلی جلسه ی کمیسیون، بررسی مسائل و چالش های طرح های هادی روستایی با حضور رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، معاون وزیر جهاد کشاورزی، رییس سازمان جنگل ها و مراتع، رییس سازمان امور اراضی، معاون رییس سازمان محیط زیست و مدیرکل هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور بود.

وی اظهارداشت: در این بخش از جلسه، ابتدا کارشناس مرکز پژوهش ها گزارشی از چالش و آسیب های طرح های هادی روستایی ارائه و در ادامه پیشنهادات تقنینی و نظارتی خود را عنوان کرد. سپس تمام نمایندگان عضو کمیسیون و نمایندگان دستگاه های اجرایی به ارائه دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

این نماینده مجلس بیان کرد: نمایندگان و کارشناسان تاکید داشتند که ساز و کار موجود برای تعریف طرح هادی روستایی دچار نقصان بوده و بزرگترین چالش طرح های هادی این است که در دهه های ۱۳۷۰ و ۱۳۸۰ به تصویب رسیده و مقرر شده در بازه زمانی مشخص مورد بازنگری قرار گیرد که این مهم اتفاق نیافتاده است.

نجابت افزود: در حال حاضر طرح هادی روستا مانع توسعه روستا شده و معضلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به وجود آورده و البته مهمترین چالش کمبود زمین جهت ساخت مسکن در روستاها است.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: در نتیجه روستاییان یا مجبور به مهاجرت به شهرها می شوند یا مجبور به ساخت و ساز غیرمجاز در حریم روستاها هستند که به نوبه خود موجب حجم زیاد پرونده های قضایی و نارضایتی مردمی شده است. در نهایت نظر به ضعف استدلال دستگاه های اجرایی مقرر شد مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ظرف مدت ۲ ماه نسبت به ارائه نظرات کارشناسی و راه حل های پیشنهادی دستگاه ها به کمیسیون اقدام کند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 3845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =