کد خبر 3875
۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳

جلال زاده:

مجلس یازدهم به جاده یکطرفه برجام پایان داد

مجلس یازدهم به جاده یکطرفه برجام پایان داد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: راهبرد دولت جدید کسب منافع حداکثری از مذاکرات پیش رو است؛ طرف مقابل هم این را تقریبا به صورت کامل دریافت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه تلوزیونی دستخط در رابطه با راهبرد دولت سیزدهم در خصوص مذاکره با 4+1 گفت: راهبرد دولت جدید کسب منافع حداکثری از مذاکرات پیش رو است؛ طرف مقابل هم این را تقریبا به صورت کامل دریافت کرده است و همچنین تاکید کرد؛ با همه انتقادات به برجام، اما برجام مبنای مذاکرات فعلی است.

متن گفت‌وگوی وحید جلال زاده در برنامه «دستخط» به این شرح است:

در این برنامه میزبان یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستیم. متولد 1347 در ارومیه که در سوابق کاری‌اش استانداری آذربایجان غربی از سال 88 تا 92 در دولت دهم دیده می‌شود. معاون اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور، مدیرکل بین‌الملل دفتر رئیس جمهور و مدیرکل حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اشاره کرد و از افرادی است که در فضای سیاسی کشور به خصوص در این یک سال اخیر که سمت جدیدی گرفته، حرف‌هایشان بازخوردهای مختلف هم داخلی دارد و هم بین المللی. حرف های گفتنی برای ما خواهند داشت هم از امروزمان هم از گذشته و هم از آینده.

در خدمت آقای دکتر وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هستیم که من بخش هایی از سوابقشان را در آغاز برنامه اشاره کردم.

*سلام، خیلی خوش آمدید

سلام علیکم. خیلی متشکر و تشکر از اینکه من را هم به این برنامه بسیار پربیننده دعوت کردید.

* چه طور است اوضاع و احوال؟ در مقطع سختی هم رفتید و مسئولیت را عهده‌دار شدید. مقطعی که همه اگر می گوییم همه گزاف نگفتیم همه که میگوییم منظور اینکه هم مردم هم افکار عمومی و هم رسانه ها چشم هایشان به مذاکرات وین هست و هم اینکه تحولات خارجی که دارد اتفاق می افتد و مسائل مختلف امنیت ملی که ما با آن مواجه هستیم در این مقطع حساس مسئولیت را گرفتید اوضاع چه طور است؟ اول از مذاکرات بگویید حتما از پس مذاکرات شما اطلاعات بیشتری دارید.

دقیقا روزی که در کمیسیون برای سال دوم هیئت رئیسه رای‌گیری می کرد یک کمیته ای به نام کمیته تطبیق در شورای عالی امنیت ملی به دستور رهبری تشکیل می‌شد که قانون مجلس، تدابیر رهبری و مصالح کشور و مردم را در آن کمیته بررسی کنند و به مذاکره‌کنندگان آن دوره که آقای عراقچی مذاکره‌کننده ارشد بود یک پلت فرم جدیدی را ارائه بکنند و دستور حضرت آقا بود که این ترکیب، آن پلت فرم را تایید کنند.

ما به قالبی رسیدیم و قرار شد این در شورای عالی امنیت ملی مطرح شود و بعد از مصوبه آن و تایید رهبری - چون مصوبات شورای عالی امنیت ملی باید به تایید رهبری برسد - ... که آقای رئیس جمهور وقت همان جلسه اول وقتی که مصوبات کمیته تطبیق را استماع کرد، دیگر اجازه جلسه دوم را ندادند و تا روزی که رئیس شورای عالی امنیت ملی بودند، مصوبات کمیته تطبیق در دستور کار قرار نگرفت.

آقای رئیس جمهور گفتند از دستور کار خارج کنید، ان‌شاالله دولت بعد! لذا دیگر آقای عراقچی مذاکرات را ادامه نداد و آن یک هفته که آقای روحانی می گفت اگر ...

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 3875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =