کد خبر 4051
۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱

گزارش اختصاصی؛

دو روی سکه کنکور

نمی دانیم در زمینه کنکور قانون مجلس باید اجرا شود و یا مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی!
دو روی سکه کنکور

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در حال حاضر نصف مفاد طرح حذف کنکور ابلاغ شده است و مابقی مواد مورد رسیدگی قرار نگرفته است و این برای ما جای سوال دارد و ما نمی دانیم به هرحال در زمینه کنکور قانون مجلس باید اجرا شود و یا مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی.

پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما: موضوع دو مرحله‌ای شدن کنکور از سال ۱۴۰۲ اخیرا به سرخط اخبار علمی کشور رسیده و این طور که به نظر می رسد این اقدام جدی است.

در توضیح این اقدام از سوی مسئولین ذکر شده است که برگزاری کنکور فشار ذهنی و استرس زیادی را به دانش آموزان و خانواده هایشان وارد می‌کند و این موضوع سالانه آسیب‌های فردی و اجتماعی بسیاری را به وجود می‌آورد لذا باید این مسئله باید عملیاتی شود.

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور چند روز گذشته در همین زمینه گفته بود؛ مصوبه دو مرحله‌ای شدن کنکور از سال ۱۴۰۲ قطعی است و باید اجرایی شود و افراد نباید کاری کنند که دستگاه‌های اجرایی به سازمان بازرسی کل کشور ورود پیدا کنند؛ چرا که مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی لازم الاجراست.

دو روی سکه کنکور

قانون مجلس یا مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی

علیرضا منادی سفیدان در همین زمینه - دو مرحله ای شدن کنکور - به خبرنگار نمایندگان ما گفت: در حال حاضر نصف مفاد طرح حذف کنکور ابلاغ شده است و مابقی مواد مورد رسیدگی قرار نگرفته است و این برای ما جای سوال دارد و ما نمی دانیم به هرحال در زمینه کنکور قانون مجلس باید اجرا شود و یا مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی.

وی این را هم گفت البته به هر حال شورای عالی انقلاب فرهنگی روی این موضوع کار کرده است. دومرحله ای شدن کنکور یک خوبی هایی دارد و اگر به طور کل کنکور حذف شود یکسری خوبی های دیگر. بالاخره ما ۱۰ هزار صندلی طلایی داریم که باید تعیین تکلیف شود.

دو روی سکه کنکور

کم شدن شرکت کنندگان در کنکور باعث نابودی مافیای کنکور می شود

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: ما انتظارداریم که کنکور به نحوی پیش نرود که همه در آن شرکت کنند و باید شرطی گذاشته شود که تعداد زیادی از شرکت کنندگان کنکور کم شود.

وی با بیان اینکه وقتی تعداد شرکت کنندگان کنکور کم شود مافیای کنکور هم از بین می رود، بیان داشت: در این صورت رقابت بین افرادی شکل خواهد گرفت که معدل بالایی دارند و حقشان این است که بروند و رشته های خوب را بخوانند.

با همه این تفاسیر مجلس و نمایندگان تاکید بر اجرای صحیح قانون حذف کنکور در کشور هستند و می کوشند این مهم محقق شود. البته باید منظر ماند و دید آیا دو مرحله ای شدن کنکور باعث کاهش اضطراب و نگرانی دانش آموزان می شود و یا این نگرانی انها را بیشتر می کند.

انتهای پیام

کد خبر 4051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =