کد خبر 4818
۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷

حیدری:

دولت به صورت متمرکز مناطق محروم و مرزی را سامان دهد

دولت به صورت متمرکز مناطق محروم و مرزی را سامان دهد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به وضعیت استان‌های کم برخوردار مرزی، گفت: معیشت و امنیت دو موضوع متاثر از یکدیگر هستند لذا دولت به صورت متمرکز باید مناطق محروم و مرزی را سامان دهد.

به گزارش نمایندگان ما، شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت استان‌های مرزی و تاثیر افزایش اعتبارات بر امنیت مرزنشینان، گفت: بودجه سال ۱۴۰۱ در راستای محرومیت‌زدایی تصویب شد، با توجه به مشکلات مرزی و مرزنشینان اختصاص منابع به استان‌های مرزی و مناطق محروم تا حدودی مشکلات را حل می‌کند اما آنچنان که باید و شاید نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: تمام تلاش ما در کمیسیون تلفیق بودجه این بود که در سرفصل‌ها و از هر ردیف و تبصره‌ای، بودجه‌ای برای مناطق محروم اختصاص دهیم. هزینه مناطق محروم مورد توجه مجلس قرار گرفته است که شامل مناطق مرزی هم می‌شود زیرا تمام مناطق مرزی ما محروم هستند لذا در سرجمع اعتبارات به این مساله توجه شده است.

حیدری در ادامه اظهار کرد: نمایندگان در جریان بررسی لایحه بودجه با پیشنهاداتی که مطرح خواهند کرد در صحن علنی نیز به این مساله می‌پردازند زیرا معیشت و امنیت دو موضوع متاثر از یکدیگر هستند و در جایی که معیشت بهبود پیدا کند، مولفه‌های امنیتی هم تقویت می‌شود بنابراین اثر متقابل دارند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تمام موضوعاتی از قبیل بزه‌های اجتماعی، قاچاق و حاشیه نشینی متاثر از وضعیت معیشتی هستند و وضعیت معیشتی بر تقویت امنیت مرزها و مرزنشینان کمک می‌کند. دولت باید به صورت متمرکز مناطق محروم و کمتر توسعه یافته را توانمند کند، در سطح کلان اگر نگاه کنیم اعتبارات زیادی برای بهبود وضعیت مرزها و مرزنشینان نیاز نیست.

منبع: خانه ملت 

انتهای پیام

کد خبر 4818

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =