کد خبر 4894
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴

اسماعیلی:

اخراج اساتید به بهانه افت تحصیلی دانشجویان راهکار مناسبی نیست

اخراج اساتید به بهانه افت تحصیلی دانشجویان راهکار مناسبی نیست

رئیس کمیته تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: افت تحصیلی بخشی از دانشجویان غیر قابل انکار است اما برکناری اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها راه حل جبران این رکود علمی نیست.

به گزارش نمایندگان ما، مهدی اسماعیلی رئیس کمیته تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در مورد اخراج تعدادی از اساتید از هیات علمی دانشگاه‌ها به دلیل رکود علمی گفت: ‌اخراج هیات علمی دانشگاه‌ها به علت رکود علمی دانشجویان راهکار منطقی به نظر نمی‌رسد، افت تحصیلی بخشی از دانشجویان غیر قابل انکار است اما برکناری اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها راه حل جبران این رکود علمی نیست.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: افت سطح علمی دانشگاه‌ها را باید در خروجی مقالات بین المللی بسنجیم، طبق آمار مؤسسهٔ اطلاعات علمی یا (ISI) بسیاری از مقالات علمی ما در سطح بین المللی ماحصل تلاش‌های تمام اعضای هیات علمی دانشگاه‌های آزاد و دولتی است که خوشبختانه این مقالات در رتبه بالای علمی قرار دارند.

دانشگاه آزاد رقیب علمی بسیاری از دانشگاه های مطرح بود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: دانشگاه آزاد در ۱۵ سال گذشته به جهت تاثیرگذاری در سطح ملی و بین المللی رقیب جدی برای بسیاری از دانشگاه‌های مطرح بوده است، اما چه اتفاقاتی رخ داد که امروز با افت تحصیلی و علمی دانشجویان این دانشگاه مواجه هستیم.  

وزارت علوم باید بپذیرد که دانشگاه آزاد فرزند ناتنی وزارتخانه نیست و نظارت منسجمی بر عملکردآن از همه جهات در شیوه نامه های درسی، محتوای علمی و همچنین سطح علمی اساتید و اعضای هیات علمی داشته باشد 

وی یادآور شد: وزارت علوم باید بپذیرد که دانشگاه آزاد فرزند ناتنی وزارتخانه نیست و نظارت منسجمی بر عملکرد آن از همه جهات در شیوه نامه های درسی، محتوای علمی و همچنین سطح علمی اساتید و اعضای هیات علمی داشته باشد.

اسماعیلی با تاکید بر نظارت عملکرد دانشگاه آزاد گفت: توجهی که معطوف به بالا بردن سطح علمی دانشگاه دولتی است باید برای دانشگاه آزاد هم درنظرگرفته شود و تمام برنامه‌های این دانشگاه همچون دیگر دانشگاه‌های مطرح زیر نظر وزارت علوم برنامه ریزی شود، تا دانشجویان عاری از هرگونه تبعیض علمی در آموزش باشند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 4894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =