کد خبر 5082
۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲

شروع به کار «رویداد ملی نوآیند» در مرکز پژوهش های مجلس

شروع به کار «رویداد ملی نوآیند» در مرکز پژوهش های مجلس

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: رویداد نوآیند به دنبال بهره گیری از کارآفرینان سیاستی در حوزه سیاستگذاری و قانونگذاری می باشد.

به  گزارش  خبرنگار پاریگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از شروع به کار رویداد نوآیند در این مرکز خبر داد و گفت: رویداد نوآیند به دنبال بهره گیری از کارآفرینان سیاستی در حوزه سیاستگذاری و قانونگذاری می باشد.

نگاهداری در نشست خبری امروز شنبه 7 اسفند عنوان کرد که امروز، روز مهمی برای تحول در حوزه حکمرانی قوه مقننه می باشد و می تواند زمینه ساز تغییرات مهمی باشد.

وی در ادامه گفت: در واقع «مرکز نوآوری و خانه خلاق قوه مقننه» در رویکرد پیش رو، درصدد آینده نگاری و تمرکز بر پدیده هایی است که در آینده کشور با آنها روبرو خواهد شد، بنابراین می بایست تاثیراتی که تکنولوژی ها می تواند بر کشورها و به ویژه ایران بگذارد مورد بررسی دقیق قرار گیرد و با تشخیص تحولات آینده، در آن حوزه قانونگذاری صورت گیرد.

نگاهداری تصریح کرد: رویکرد کلی در گذشته مبتنی بر موسسات تحقیقاتی و توسعه ای بوده که از ظرفیتهای محدودی استفاده می کردند، لیکن با رویکرد نوآیند براساس برآوردهایی که صورت گرفته می توان تا 200 برابر بیشتر از ظرفیت نخبگانی خارج از مرکز پژوهش های مجلس استفاده و بهره برد.

رئیس مرکز پژوهش ها در خصوص رویکرد رویداد نوآیند گفت: در این رویداد ما به دنبال تغییر پارادایم هستیم و در آن تلاش داریم تا از نقش یک کارگزار پیرو به یک کارفرمای پیشرو تبدیل شویم تا از ظرفیتهای نخبگانی حداکثر استفاده را ببریم؛ چنانچه نوع نگاه این رویداد نیز مبتنی بر مشارکت حداکثری می باشد.

نگاهداری در پایان یادآور شد: مخاطب مهم و اصلی رویداد ملی نوآیند، اعضای اندیشکده ها هستند که می توانند نقش مهم و برجسته ای در حکمرانی داشته باشند.

انتهای پیام

کد خبر 5082

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =