کد خبر 5157
۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳

به پیشنهاد مرکز پژوهش های مجلس؛

سیاستگذاری درخصوص گردشگری رویداد ذیل شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری صورت گیرد

گردشگری رویداد کشور نیازمند متولی است
سیاستگذاری درخصوص گردشگری رویداد ذیل شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری صورت گیرد

مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی به بررسی وضعیت گردشگری رویداد در کشور با تاکید بر اسناد بالادستی و دستگاه های ذی ربط پرداخته است.

به گزارش نمایندگان ما، دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی به بررسی وضعیت گردشگری رویداد در کشور با تاکید بر اسناد بالادستی و دستگاه های ذی ربط پرداخته است.

در این گزارش تصریح شده که گردشگری رویداد یکی از گونه های شناخته شده و نوین گردشگری در دنیاست که در کشور ایران با وجود پتانسیل های بی نظیر فرهنگی و بومی، چندان مورد توجه قرار نگرفته است. یکی از مهم ترین مسائل این حوزه، حضور دستگاه های متعددی است که متولی بخش هایی از فرایند گردشگری رویداد هستند. این دستگاه ها به واسطه قوانین و مقررات موضوعی، خود را مسئول و متولی گونه یا نوعی خاص از رویداد می دانند، اما با این همه، ماهیت گردشگری رویداد بهعنوان کلیتی منسجم توسط هیچ نهاد یا دستگاهی برنامه ریزی و مدیریت نشده است.

در ادامه این گزارش ذکر شده که با توجه به فرصت های پیش روی حوزه تقنین لازم است تا ظرفیت های ممکن برای در دستور کار قرار گرفتن گردشگری رویداد به عنوان یکی از بخش های حائز اهمیت گردشگری فراهم شود. چنین ظرفیت هایی از لحاظ قانونی این امکان را داراست که ذیل وظایف و اهداف شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری تعریف شده و با مصوبات مربوط به این شورا و همچنین تدوین تقویمی در این خصوص ظرفیت های موجود را برجسته نماید.

در این گزارش آمده که  برای توسعه فعالیت ها و بهره برداری از ظرفیت های محلی، قابلیت های شورای فرهنگ عمومی استان ها به این شورا کمک رسانی خواهند نمود. بنابراین پیشنهاد می شود تا سیاستگذاری درخصوص گردشگری رویداد ذیل شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری صورت گیرد. همچنین برنامه ریزی اجرایی و عملیاتی در این باره توسط معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صورت گیرد.

متن کامل این گزارش را اینجابخوانید.

انتهای پیام

کد خبر 5157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =