کد خبر 5277
۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶

سرگزی:

بیانیه ریاض و قاهره دخالت آشکار در امور داخلی ایران است

بیانیه ریاض و قاهره دخالت آشکار در امور داخلی ایران است

رئیس فراکسیون حقوق بشر و حقوق شهروندی مجلس گفت: بیانیه ضدایرانی ریاض و قاهره نشان دهنده حرکت بر خلاف مسیر عرف بین الملل و دخالت آشکار در امور داخلی جمهوری اسلامی است.

به گزارش نمایندگان ما، محمد سرگزی رئیس فراکسیون حقوق بشر و حقوق شهروندی مجلس شورای اسلامی در واکنش به بیانیه مشترک عربستان و مصر برای رسیدگی به برنامه موشکی ایران، گفت: این روزها کشورهای دنیا به سمت گفت و گو و بکارگیری دیپلماسی حرکت می کنند و به نوعی حاکمیت کشورها را مورد احترام قرار می دهند.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: این مهم در حالیست که در بیانیه ریاض و قاهره نشان دهنده حرکت بر خلاف مسیر عرف بین الملل و دخالت آشکار در امور داخلی ایران اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه سعودی ها و مصر در زمین دشمنان ایران اسلامی از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی بازی می کنند که این مهم به ضرر آنها تمام خواهد شد، ادامه داد: این مهم در حالیست که ایران بر اساس دیدگاه دینی هیچگاه به کشوری تجاوز نکرده است و درصدد بدخواهی برای هیچ یک از همسایگانش نبوده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه همه کشورها برای ایجاد امنیت و ثبات سرزمین‌شان درصدد تقویت توانمندی دفاعی خود هستند که ایران نیز در این راستا اقدامات مختلفی کرده است، افزود: بنابراین شاهد توسعه توانمندی موشکی از سوی کشورمان هستیم که موجب افزایش قدرت بازدارندگی در مقابل دشمنان و بدخواهان شده است.

رئیس فراکسیون حقوق بشر و حقوق شهروندی مجلس شورای اسلامی شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین باید اذعان کرد هیچ یک از اقدامات دشمنانه علیه کشورمان از جمله صدور چنین بیانیه هایی نمی تواند ایران را از مسیر خود باز دارد.

انتهای پیام

کد خبر 5277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =